E3 2011! Mina förhoppningar och fasor.


E3 – världens största spelmässa – har kommit till oss igen.

Många av spelindustrins stora, som Nintendo, Microsoft och Sony kommer att visa upp nyheter och efterlängtade spel.

Därav Nintendo kommer att visa upp deras nya konsol som går under projektnamnet ”Project Café” eller inom ryktet: Nintendo(!)

Vad vill jag se och vad vill jag helst inte se på E3-mässan?

 

Det här vill jag se:

  • Nintendos nya konsol såklart. Hur har de gjort med denna konsol? Har de lärt sig från misstagen med Wii? HD? Får de tredjepartstillverkarna med sig? Hur kommer den att se ut? En del frågor kommer att svaras på E3, men en del frågor lär vara kvar och en del nya lär uppstå. Men det kommer att bli spännande att få se vad den legendariska speljätten gjort denna gång.
  • Vad Microsoft och Sony hittat på inför nästa generation. XBOX360 och PS3 går fortfarande starkt, men det har gått några år nu – så ett litet smakprov på framtidens konsoler skulle vara intressant. Inte minst sagt när Nintendo ska visa upp sin nya konsol.
  • Resident Evil 6. Jag gillade fyran mycket, men spelade inte femman – dock hoppas jag på ett riktigt skräckspel som remaken av originalet. Klassiska zombies är underbara spelskurkar.
  • Vad Nintendo släpper för spel till sin nya konsol. Jag hoppas verkligen på en helt ny spelserie. Som inte är Wii Sports-relaterat! Nej, ge mig en ny, spännande och gastkramande spelserie! Annars går det gärna bra med ett nytt Mario och för tusan ett nytt F-Zero!
  • Mass Effect 3. Det ska intressant hur det spelet blir!
  • Legend Of Zelda: Skyward Sword. Hur långt är det kvar till spelet släpps? Blir det bara Wii-exklusivt? Det tror jag faktiskt inte. Jag tror Nintendo kommer att göra samma sak som de gjorde för Twilight Princess; det vill säga släppa ut det till Wii och deras nya konsol. Det ser ut som Twilight Princess iklätt i The Wind Wakers färgpanel. Jag älskar Zelda-spelen, så jag tänker följa detta.

  • Drömspel i övrigt: Ett Super Mario Bros-spel där man kan göra egna banor och dela med dom online. En HD-remake av både underbara Final Fantasy VI och IX. Ett helt nytt Final Fantasy som går tillbaka till rötterna med sin magi och vackra drakar igen! En remake på Four Swords Adventures där man kan köra online!

Detta hoppas jag inte få se:

  • Inga fler partyspel till en Nintendo-konsol. var sig det är Wii eller deras nya, så håll kvar till det som ni gör bäst  Nintendo!
  • Ytterligare fler Call Of Duty-spel. Det räcker med att Modern Warware 3 kommer – så hold your horses!
  • Ett nytt, meningslöst Larry-spel.

Det här ska bli så fruktansvärt spännande! Vad är ni mest sugna på? Vad vill ni inte att de ska visa upp? Har ni andra saker ni funderar på?

Diskutera gärna här!

Kommentera

