Fem dagar utan kaffe.


Jag har inte druckit en enda kopp kaffe på fem dagar.

Jag tappade lusten och smak för kaffe i helgen, efter när jag var sjuk sist. Jag provade en kopp och då smakade det illa. Både hemma och hos andra.

Den där goda smaken jag bekantat mig i flera år var borta.

 

  • Jag har druckit kaffe sedan barnsben. Gärna med en skvätt mjölk i, medans på jobbet dricker jag det svart med socker.
  • Favoritsorten var Löfbergs Lila.
  • Jag kudne dricka flera koppar om dagen, älskade doften av nybryggt kaffe och pulvret. Nu orkar jag inte känna det längre.
Så, ända sedan måndagen, har jag inte tagit mig en enda kopp. Fem dagar har gått och jag börjar få abstinens. Men den där bismaken sitter kvar i munnen – jag orkar helt enkelt inte ta mej en kopp längre.
Frågan är om jag orkar fortsätta kämpa mot kaffebegäret? Jag ska göra det, så länge jag kan.
Kaffe, ett blott minne för mig.
Kommentera

