Ny teckning: Studentbild Jonas.


Skämtbild på Jonas eftersom han tog studenten.

Jag fick i uppdrag att göra en rolig bild på Jonas som tog studenten igår. Resultatet blev denna.

Först tänkte jag göra en racingbil med han huvud tittandes ut ur rutan med ett roligt smile, men eftersom bilden blev lite annorlunda än vad jag tänkte – då passade jag på att ta bilden i en ny riktning.

Jonas älskar att fiska, då tänkte jag göra en militär-variant med Sylvester Stallone-muskler på Jonas men med fiskedrag och fiskespö istället för maskingevär och granater.

Han tyckte om bilden och jag fick lägga ut den på bloggen.

Härlig utmaning!

(den här bilden finns nu med i teckningar.)

Kommentera

