Teckning – Min gamla katt Smokey.


Jag fick en stor lust att teckna av min gamla katt Smokey, som vi var tvungna att ge bort eftersom vi trodde Carrie var allergisk.

(det visade sig senare att hon inte var det.)

Smokey var min favoritkatt, hon var en fin skeppskatt med stora tassar. De var så stora och extremt håriga på undersidan. Skeppskatter har en extra klo.

Hon var väldigt sällskaplig och svarade ALLTID på tilltal. Smokey skulle alltid tvätta min flint på huvudet och tugga på Malins hår.

Sist jag hörde ifrån den nya ägaren så hade han flyttat till Trondheim. Hoppas Smokey trivs i den norska storstaden.

Det här är en hyllningsbild till den goaste katt som någonsin finns/fanns.

Katt Smokey.

 

 

2 thoughts on “Teckning – Min gamla katt Smokey.

Kommentera

