Teckning: Jason Voorhees-kollage


Det tog riktigt lång tid, men nu har jag fått till ett sorts kollage på den klassiska skräckfilmsfiguren Jason Voorhees.

I bilden innehåller:

  • Jasons hockeymask från remaken.
  • Den klassiska 3D-texten från originalet och del 2.
  • Kane Hodders variant av Jason, omaskerad, från The New Blood. Här hade Tina slitit av Jason masken med tankekraft.
  • Mrs. Voorhees. Hon är en viktig person i sammanhanget, så hon har en given plats.
  • Jason med säcken över huvudet, här från remaken – spelad riktigt bra av Derek Mears.
Jag hade tänkt att ha med Ginny från del 2 och även scenen där Jason drar ned Alice från kanoten, men pga brist på plats slopade jag tyvärr bort dom.
Hockeymasken är i centrum eftersom det är ju Jasons kännetecken. Det här var ett rent nöje att få göra, jag har alltid velat göra ett Jason-kollage!
Hoppas ni gillar den lika mycket som jag gör.

 

 

2 thoughts on “Teckning: Jason Voorhees-kollage

  1. Efter som jag och min fru gillar filmerna så kan man bara inte låta bli att tycka att du har gjort det igen. Snyggt som vanligt mao. ;D Ser ut som om det skulle passa i en serietidning på ngt sätt. Tycker du har liknande stil med gamla serier som t.ex fantomen mm, bara att du har mer detaljer. :).

    • Tack så jättemycket för din snälla kommentar! =)
      Jag har gillat filmerna jättelänge, och har alltid velat göra en sorts kollage av Jason och den här mytologin som filmserien har.
      Det är därför Mrs. Voorhees är med för hon är viktig.
      Utan Mrs. Voorhees – ingen Jason.
      Jag skulle vilja ha haft med mer, men det hade nog blivit för mycket, så jag fick slopa bort några förslag.

      Jag blev riktigt nöjd med bilden, särskilt hockeymasken.

Kommentera

