Absolute Video Game Music?


Jag skrev ett inlägg på Twitter att om Absolute skulle släppa en samling som heter Absolute Video Game Music, då skulle jag fan köpa det!

Inte bara för att det ska finnas spelmusik, utan för att det skulle för rättvisan.

 

Tv-spelsmusik är grymt underskattat. Liksom filmmusik är det otroligt vackert. Känslosamt. Roligt. Magnifikt.

Visst, det finns ju usel musik också men det gör det i filmens värld med.

 

Men säg om Absolute skulle fundera på att släppa en sån samling.

Jag skulle vilja att riktiga gamers kunde bidra med sina önskemål.

Därför frågar jag er därute.

Vilken eller vilka låtar och stycken förtjänar att vara med i en samling värdig Absolute Video Game Music?

Kommentera gärna detta, för det här är ett ämne som intresserar mig mycket.

 

One thought on “Absolute Video Game Music?

  1. Pingback: En spellåt leder mig rätta vägen mot nästa teckning. « Sätrapôjk

Kommentera

