Teckning: Selvaria från Valkyria Chronicles.


 

 

 

 

Nu har jag slitit hårt med en av de mest detaljrika bilder jag någonsin gjort.

Den färgstarka bad ladyn från mästerverket Valkyria Chronicles; Selvaria.

Det svåra med den här bilden var alla detaljer, särskilt hennes lans och strumpbyxor.

Jag gjorde strumpbyxorna lite annorlunda jämfört med originalbilden.

Överlag tyckte jag bilden på Selvaria blev okej. Hoppas ni gillar den.

 

Men nu är teckningshäftet jag påbörjat i år slut på papper. Mitt nya häfte ska jag påbörja med.

Tänkte att jag skulle behöva er hjälp här. Jag har skrivit upp några projekt jag ska teckna längre fram, men jag undrar:

Vilken ska få äran att bli den första bilden i mitt nya häfte? Kommentera gärna!

6 thoughts on “Teckning: Selvaria från Valkyria Chronicles.

  1. Galet välgjord! Känns som att du utvecklas som konstnär faktiskt. Jag skulle vilja se Bahamut i ngn form från FF-spelen om man fick ge tips. Kanske om du vill så kan du ju öka på svårighetsgraden lite och kanske måla någon form av bild i rörelse. Kan bli svårt, men en skön utmaning om du vill utvecklas ytterligare. :p

    • Bahamut är en fantastisk figur 🙂 Den ska jag skriva upp i listan.
      Jag kanske ska göra honom i rörelse – tack för dina fina råd.

      Och för de fina lovande orden för teckningen av Selvaria 😀

  2. Riktigt snyggt faktiskt! Håller med Robert, ser stor skillnad på sina tidigare teckningar jämför med denna!
    Finns så många karaktärer som hade varit häftiga att se, Skull Kid har du ju redan planerat. Men jag får skriva under på Bahamut också faktiskt, och Anima ifrån FFX. http://www.youtube.com/watch?v=xpTPpglhKsE
    Första tanken om än orealistisk var ”okej… glöm Sin, detta måste vara slutbossen.” ^^

    • Jag har inte prövat FFX, men Anima såg faktiskt riktigt mäktig ut.

      Det känns faktiskt riktigt roligt och bra att ni tycker att jag utvecklas med varje bild som jag gör. Varje bild är en sorts utmaning i sig, ingen är den andre lik.
      I fallet med Selvaria så var det en riktig detaljrik bild. Lansen var det som var svårast att göra.

      Tack så mycket för din positiva kommentar! =)

    • Jag är mycket glad att du tyckte om bilden – med tanke på att Valkyria Chronicles är ditt favoritspel 😀
      Benen tog mycket tid att göra pga strumpbyxorna och emblemen på stövlarna.

      Jag bugar och tackar snälla dig för din jättefina kommentar. Den värmer otroligt mycket 😀

Kommentera

