Känslan när ett teckningsblock blir fullt.


Jerry tecknar av Selvaria från Valkyria Chronicles.

 

Mitt teckningsblock är fullt av teckningar jag gjort ända sen början av året.

Jag kommer inte ihåg när jag fyllt i ett helt teckningsblock sist.

Det här året har gått bra för mig i teckningsväg. Jag fick den här lusten tillbaka tidigt i år när jag gjorde en bild på Angelina Jolie från filmen Salt.

Det var det första riktiga jag gjort på flera år. Jag har inte hunnit få ta mig tid att teckna under åren, men i år släppte det.

Jag köpte manga-pennor och började att använda dom, debuten var en teckning av Frog från mästerverket Chrono Trigger.

 

Sedan flöt det på. Teckningarna kom hela tiden, och under perioden mars-maj gjorde jag femton teckningar utav folks önskningar från Facebook, Twitter och Loading.se.

Det var en härlig utmaning, för varje bild jag gjorde lärde jag mig något nytt. Det gör jag än i dag – senast var det teckningen på Selvaria. Så detaljerad bild!

Finpustning.

 

Nu är dock blocket ifyllt. Många teckningar har kommit till, och jag känner mig pigg och alert. Min kärlek för konst och teckning har kommit tillbaka.

Jag känner mig som en före detta toppskådis som gjort comeback i en Oscarsnominerad film.

Jag får hela tiden nya idéer som jag funderar på att teckna, och även förslag från härliga vänner. Det känns skönt att leva nu!

 

Nästa generations tecknare?

 

Min dotter Carrie älskar att måla med sina söta tuschpennor. Jag tror hon kommer att bli helt fantastisk på att teckna!

Nu har jag börjat med mitt nya häfte, och det blir Darkwing Duck som får starta det nya!

Det kommer att bli ännu mer spännande, och mer utmaningar!

Jag älskar att leva.

Nöjd tecknare klar med sitt häfte.

9 thoughts on “Känslan när ett teckningsblock blir fullt.

  1. Vilka fina bilder! Mycket kul att se dig ”in action” sådär. 🙂 Jag har nog aldrig tecknat ut ett häfte, däremot startade jag på många nya. 😉
    Vad är det för karaktär ovanför din Tri-Force-tatuering? Först tyckte jag det såg ut som nån ur Sailor Moon, men det kanske det inte är? Kan man få veta? 🙂

  2. Tack för din härliga kommentar 😀

    Jag vet faktiskt inte vem tjejen är egentligen. Jag fann den bilden på internet för över 10 år sen, själva tatueringen är förenklad jämfört med originalbilden. (den kunde inte få plats annars)
    I hennes hästsvans har jag ett ärr dock. På jobbet tappade jag en 3mms plåt rakt på foten. Som tur klarade sig foten utan skador, men det skar ett djupt sår på tatueringen. 😦 Plåten vägde trots allt 50 kg och var sylvass.

    • Ah, det är en mystery girl alltså. 🙂 Så spännande. Oroa dig inte för ärret, det är inte så mycket man kan göra åt. Det är för evigt, precis som dina tatueringar. 🙂

      Jag är verkligen så himla sugen på att rita något. Är bara så rädd att ha för stora förväntningar på mig själv som inte kommer att infrias. Kanske kommer jag göra som du Jerry och göra en poll i bloggen om vad jag ska rita härnäst. 🙂 På så sätt kanske man lättare kommer igång.

      • Du är otroligt duktig på att teckna, det vore en ära att få se en ny teckning gjord av dig.
        Gör du en poll kan du garanterat vara säker på att få en röst av mig. 😀

  3. Åh vilka fina bilder! Blir själv pepp på att teckna när jag ser sånt här ju 😀 Likt Lania har jag nog aldrig tecknat ut ett helt block. Imponerande grej!

    • Åh, tack snälla för din underbara kommentar 😀
      Du får gärna teckna du också så man kan se dina alster!

  4. Jämfört med alla som kommenterat så är jag en nolla på att teckna. Rita gör jag för att det är roligt, men jag kommer nog inte i närheten av att rita lika mycket som du.
    Vad roligt att du tecknar med din dotter också. Tycker själv det är väldigt roligt att göra det tillsammans med mina styvbarn. 😀

    • Det är riktigt roligt att min dotter sitter med och tecknar 🙂 Hon brukar dra fram sina tuschpennor och kladda lite på papper =)
      Det är en särskilt känsla att måla tillsammans med sina barn =)

  5. Pingback: Lägga ned teckningspennan? « Sätrapôjk

Kommentera

