Veckans speltriss Vecka 29: Händer.


Jag hade glömt bort att det är måndag idag – trodde faktiskt att det var söndag av en anledning.

Det är nog så när semestern börjar.

 

EmmyZ har lagt upp ett speltriss denna vecka – men den här gången har jag gett henne idén för veckans tema:

Händer.

Ett roligt ämne som man kan göra intressanta tolkningar av – jag vet att det finns många påhittiga personer där ute som kan!

Jag känner mig hedrad och glad när jag läste hennes blogg idag och fick se att hon tog upp det ämnet. Och gav mig ett tack!

Jag vill tacka dig, Emmy, för att använde mitt förslag! Tack så mycket!

 

Mitt bidrag är ganska simpelt egentligen.

Här är tre bilder med händer i centrum:

 

Wallmaster från Legend Of Zelda är en fiende som överrumplar en. Dess syfte är att slänga ut Link ur borgen eller palatset hjälten vandrar runt i.

Castlevania: Lords Of Shadow – När Gabriel Belmont får på Dark Gauntlet får han känna på mörk, destruktiv kraft utan dess like.

I Punch Out!! så är händerna ditt redskap i striden mot mästerskapstiteln. Boxningshandskarna kan vara riktigt modeaktiga – här är de läckert svarta. Don Flamenco söker revansch efter den svidande förlusten med snyggare handskar. I originalet hade han blå handskar och när man mötte honom andra gången (en riktig pärs) hade han pärongröna handskar.

 

3 thoughts on “Veckans speltriss Vecka 29: Händer.

  1. Pingback: Speltriss vecka 29: Händer | EmmyZ

  2. Kul att Punch Out kom med på ett hörn här! 😀
    Wallmaster i Ocarina of Time skrämde nästan livet ur mig. Hela Forest Temple är riktigt läskigt.
    Bilden från Castlevania är väldigt vacker. 🙂

    • Jag är glad att du gillar bilderna! ^_^
      Jag är grymt imponerad att alla gjort fantastiska bidrag för denna veckas speltriss.
      Ni är alla riktigt smarta!

      Casltevania: Lords Of Shadow har en otrolig artwork. Det finns så mycket bilder i spelet som påminner mycket om Alan Lees fantastiska Sagan Om Ringen-bilder. (googla både Alan Lee och Castlevania:Lords Of Shadow Artwork ska du se)

      Wallmaster finns i många varianter. Både i Ocraina Of Time och A Link To The Past dyker den från taket och den är hemsk. Jag håller med dig att Forest Temple är rätt creepy, men den är också spelets mest mystiska tempel.

      Jag kände att boxningshandskarnas härliga färger förtjänade uppmärksamhet. Därför lade jag till Punch Out och Don Flamenco i denna veckas speltriss.
      Tack så jättemycket för din fina kommentar 😀

Kommentera

