Jag har bakat muffins idag! + ätit bröllopstårta.


Idag har jag gjort något jag inte gjort på länge.

Jag har bakat muffins.

 

Jag passade på att plocka färska hallon från våra hallonbuskar hemma.

Med färska hallon och Marabou Premium Mörk Choklad med Hallon skulle det bli en spännande smaksättning på muffinsen!

Jag använde de fina silikonformarna eftersom de är lätta att rengöra. Så här blev dom till slut.

 Här är de färdiga! Smaka?

Jag kan bekräfta att de blev jättegoda. Den härliga syrliga smaken från hallonen blev pricken över i:et.

Jag och min familj besökte syster Gina som bjöd oss på bröllopstårta. Hon och sin nyblivna make gifte sig på Power Meet i Västerås.

Tårtan var god och väldigt snygg.

2 thoughts on “Jag har bakat muffins idag! + ätit bröllopstårta.

  1. Har fortfarande svårt för hallon sedan jag som mycket liten lyckades ställa mig i en STOR myrstack medan jag plockade hallon. Hade sedan fullt av myror i kläderna och i alla mina hallon. Bara på senare år som jag kunnat äta saker som smakar hallon 😀 Kommer nog aldrigt kunna äta färska sådana igen dock 😛
    Men det lät gott med chokladhallonmuffins ändå 🙂

    Den där tårtdekorationen var… eh.. läskig. Kolla killens ansiktsuttryck D:

    • Men gud vad så hemskt, myror som biter så styggt.
      Du hade verkligen otur den dagen – och jag förstår dig helt klart att du inte vill äta färska hallon pga det.
      Men muffinsen blev kanongoda i allafall 🙂

      Nu när du skriver det, så har du rätt. Hnas uttryck såg lite läskig ut.

Kommentera

