Yoshi’s Island – enda stora Mariospelet som inte kommit ut på Wiis Virtual Console.


 Touch Fuzzy, Get Dizzy. Banan där Yoshi går på LSD!

Super Mario World 2: Yoshi’s Island är ett blomstrande mästerverk. Ett av SNES snyggaste spel och helt klart ett av de spelen med störst utmaning. Låt inte den gulliga ytan lura dig.

I stort sett varje stora Mario-spel finns att ladda ned till Nintendo Wii’s nedladdningskanal Wii Shop Channel. Till och med ovanliga pärlan Super Mario RPG och pusslet Mario’s Super Picross.

Men inte Yoshi’s Island.

Det är det enda stora Mario-spel som inte dykt upp där än. Jag är inte så värst säker på att det kommer heller.

Varför då?

Jo, för jag har läst här att Nintendo planerar på att släppa ut det till Nintendo 3DS Virtual Console-tjänst. Dvs GBA-versionen.

Nog för att Wiis Virtual Console varit rena öknen med tumbleweeds flygande på sistone – men för fan Nintendo. Hur kan ni glömma bort eller skita i Wiis tjänst när det gäller Yoshi’s Island?

Varför ska jag behöva köpa ett 3DS för att spela det? Nej, då lånar jag systers SNES med spelet (om hon har det) istället.

Det är bättre att Nintendo går ut med att Wiis VC-tjänst är dött istället för att låta oss gå i väntans tider.

Men innan dess – kan ni inte släppa ut det sista stora Mario-spelet till SNES?Wiis Virtual Console?

Snälla?

 

Ett annat – men väldigt fascinerande samtalsämne:

Ni måste läsa fantastiska Annas inlägg i RPGaiden om rollspel och Europa! Jag håller med henne till 100 procent i varje ord. Detta inlägg förtjänar att läsas!

4 thoughts on “Yoshi’s Island – enda stora Mariospelet som inte kommit ut på Wiis Virtual Console.

  1. Himla tråkigt att de inte släpper det till VC!
    Jag tycker att 3DS:en mer och mer liknar en konsol som bara en massa remakes ska släppas till. Ocarina of Time, Tales of the Abyss, Mario Kart 64 osv. 😛
    Jag kan säga att jag i dagsläget inte är ett dugg intresserad av 3DS.

    Tack så mycket för länken! Kul att du gillade min post. 🙂

    • Remakes ja. Det har du rätt i. Metal Gear Solid 3: Snake Eater är cokså ett exempel på det.
      Jag är inte heller så värst intresserad av 3DS ännu, det krävs minst ett par riktigt intressanta titlarför att få mig intresserad.

      Det var så lite så, det var en ära att få lägga upp en länk till dig 😀

  2. Jag tror man skulle göra det till ett av gratisspelen som 3DS-ägare ska få i september. Men jag trodde det var GBA-versionen av Yoshi’s Island som skulle släppas på 3DS, vilket inte borde stoppa dem från att släppa det på Wii.

    Men om Nintendo tjurar och inte vill ha våra pengar får man helt enkelt köra på emulator.

    • Det stämmer, Yoshi’s Island är ett av gratisspelen.

      De närmasta åren har Nintendo skött Wiis Virtual Console-tjänst väldigt dåligt. Spelsläppen blev torrare än sandpapper. Visst kom det guldkorn som Chrono Trigger, Final Fantasy VI och Ogre Battle.
      Än idag finns det fullt av spel som inte hittat till tjänsten, och snart kommer nästa generations Nintendo-konsol. (Wii U)
      Yoshi’s Island skulle fungera bra som en värdig avslutning av Wiis Virtual Console-tjänst. Inte Super Adventure Island II.

      Jag instämmer med allt i din kommentar – särskilt det sista.
      Vill de inte ha våra pengar så kan de dra åt skogen.

Kommentera

