Teckning: Scorpion och Skarlet rensar syrapoolen.


Nu är min bild på Mortal Kombat-figurerna Scorpion och Skarlet färdig.

Jag hade tre förslag, därav jag tyckte denna var helt bäst.

Scorpion och Skarlet rensar här syrapoolen (Dead Pool i MK) och finner Kanos kranium och Johnny Cages brillor.

Dessutom hänger Cages kalsonger på en pinne som sticker upp ur syran.

Bilden är rätt stor och har lite detaljer så jag visar lite mer detaljer nedan.

 Kanos dödskalle har kvar den där metallplattan och ögat. Scorpion tycker inte om den.

Scarlet håller i Johnny Cages solglasögon. Muttrar över att dragit nitlotten.

 Fy. Skarlet upptäcker att Johnny Cages kalsonger har fartrand…

Jag hade två andra idéer varav de är rätt lika. Skarlet skulle hålla i Scorpion / alternativt slå ned honom mot syran och svära som tusan eftersom han nypit henne i rumpan.

Men det skulle bli ganska svårt trodde jag så jag tänkte då på denna idé som jag gillade bättre.

Det här var också en egen tolkning av figurerna och ett av de få tillfällen jag gör en bakgrund.

 

 

Kommentera

