Teckning: Link som hillbilly.


Nu är jag klar med min bild.

Link som hillbilly.

Det blev lite ändrade planer, för så här hade jag inte tänkt att han skulle se ut från början.

Han skulle egentligen vara en riktig bonnlurk med slitna kläder och banjo. Han skulle komma från ett utedass.

 

Men det blev ändrade planer igår.

Jag sökte på hillbilly på Google och fann en fantastisk inspirationskälla.

Därav en farbror som spelar fiol. En vacker bild.

 

Sen tänkte jag på mannen i närheten av mina hemtrakter som dog nyligen.

Jag kan med respekt för hans anhöriga och vänner inte säga hans namn, men de vet vem han var.

Han var en känd person i trakterna. Jag kan dessutom nämna att han var en riktig hillbilly och älskade Hank Williams.

Idag var det hans begravning. Min syster och bror var väldigt goda vänner till honom. Det ska ha varit en vacker begravning med massor av folk.

 

Den här bilden är min hyllning till honom. Ett spelmotiv, okej. Men jag ville få in den här vackra sidan av hillbillyn när Link spelar fiol.

Jag hoppas ni tyckte om bilden, för den berör mig djupt.

 

4 thoughts on “Teckning: Link som hillbilly.

    • Tack Robert för du gillade den. 🙂
      Ja, den är verkligen annorlunda. Den hade tänkt att vara annorlunda men jag är nöjd med resultatet =D

Kommentera

