Teckning: Evangeline Lily.


Nu blev jag till slut klar med teckningen på skådespelerskan Evangeline Lily.

Resultatet blev så här.

Det blev en riktig utmaning på grund av hennes hår och vinkeln på hennes huvud.

Men jag är inte riktigt nöjd med läpparna, vet inte hur många gånger jag rättade till dom (ändrade storlek, fyllnad osv)

Håret, däremot var riktigt roligt att få göra.

Fast jag inte är riktigt helt 100 % nöjd så beslutade jag att göra klart teckningen för jag hade ingen lust att börja om från början – som jag gjorde med bilden på Marg Helgenberger.

Jag hoppas att ni gillar den här bilden på Evangeline Lily. (jag gillar hennes förnamn)

 

Liten bonus till de som inte visste:

Evangeline Lily gjorde faktiskt en liten cameo i Freddy vs. Jason – se själva. Titta efter en tjej i grön tröja – vid cirka 1.42 av klippet nedan.

 

Härnäst ska det bli en underlig bild. Jag ska göra om den här affischen från Friday The 13th-remaken fast med Super Mario istället för Jason.

4 thoughts on “Teckning: Evangeline Lily.

  1. Jag tycker att detta är en av dina bästa teckningar hittills.
    Ansiktet är det bästa du har gjort so far, om du frågar mig. Jag gillar hennes blick, hennes näsa, hennes proportioner, hennes hår och jag ser inget större fel på läpparna. Det enda som kunde vara lite bättre är hennes axel/arm, som kunde vara mindre, men det är ju ändå inte det som är fokus i bilden.
    Tråkigt att du inte är helt nöjd med denna, jag tycker du ska vara stolt!

    • Så snäll du är, tack så mycket 😀
      Nu ser jag också att axeln var lite för stor, upptäckte det inte tidigare.
      Jag la inte så mycket fokus på axeln.

      Vad som är svårt att teckna en känd person för mig är att jag lätt ger mig själv kritik när det blir något fel – proportioner är det perfekta exemplet på det. Vad jag inte blev riktigt nöjd med läpparna var att få till leendet. Går det för långt åt skogen, då slänger jag bort bilden och gör en ny – så blev det med bilden på Marg Helgenberger. Men den här gången lät jag det vara för det är svårt att få till propotionerna i en känd persons ansikte.

      Men det värmer mitt hjärta att du tyckte om den här bilden. Det får mitt självförtroende att växa en del – att få läsa fina ord från en person jag respekterar till fullo. Tack så jättemycket =)
      BTW – har du fixat ramar till de bilder du fått av mig? =)

      • Jag har ramat in Gwendolyn, men jag har inte ramat in Vivi ännu. Han ligger tryggt i sitt kuvert. 🙂 Jag har inte prioriterat ramar, speciellt inte nu när det är lite knapert. 🙂

Kommentera

