Nörd och stolt över det.


Jag är nörd och är stolt att vara det.

 

För ett tag sen så fick jag en förfrågan om att få skriva ett gästblogginlägg på hemsidan Megazine.se om just ämnet nörderi.

Det lät faktiskt riktigt spännande så jag tackade ja.

Det visade sig att jag hamnade i ett mycket trevligt sällskap.

 

Först upp är Elin Warnecke Arveteg från Spelföräldrarna med sitt inspirerande inlägg ”Jag är nörd och stolt över det”. 

Sen kommer mitt inlägg; ”En tecknade nörds uppväxt i en byhåla”. Det handlar alltså en del om vad jag fått mitt teckningsintresse ifrån.

Roberth ”Aftonstjärna” Läckström starka inlägg ”Jag har aldrig sett mig som nörd”  är fantastiskt.

Med sitt underbara tacktal till nördar glädjs jag åt Linnea ”SpelLinnea” Hummels inlägg ”Vi som aldrig sa faggot”. 

Till slut kommer ett inlägg som träffar mitt i hjärtat – Emmy Zettergren Nordström  har skrivit om ”Glädjen över att få vara accepterad”.

 

Det känns hedersamt att ha fått skriva ett inlägg till en sån fin sida som Megazine är. Och vilket sällskap jag hamnat i! Det ska bli intressant att följa denna serie om nörderi.

Precis som Elins rubrik säger – Jag är nörd och är stolt över det.

Jag kunde inte skrivit bättre själv.

 

 

 

 

3 thoughts on “Nörd och stolt över det.

Kommentera

