Teckning: Welcome To Twilight Town.


OBS! Detta inlägg innehåller spoilers.

Nu blev jag klar efter en hel del slit, svet och tårar med den här teckningen.

Jag hade tänkt mig att göra en variant på remaken av Friday The 13th med en liten Mario-tvist.

Jag visar i följd: Originalpostern och sedan min teckning. (tryck på bilden av teckningen för att göra den större)

 ”Welcome To Crystal Lake”.

”Welcome To Twilight Town”.

Ser ni likheterna?

Det här kräver en förklarning.

Den här bilden började som ett rent ombyte av Jason med Mario. Mario skulle vara lika läskig som Jason är på affischen.

Men den här bilden behövde en läskig miljö, och det är inte Svampriket direkt. Så en tanke slog mig.

Gamecube-spelet Paper Mario: The Thousand Year Door har en läskig stad som heter Twilight Town med en dyster miljö.

Bakgrunden går i skinande blålila med kolsvarta hus och döda träd.

Varför är det en gris i bakgrunden? Vem är den där lila spökdamen vid ena trädet?

Staden har en förbannelse, eftersom folket i staden förvandlas till grisar. Det är upp till Mario och hans vänner att bryta förbannelsen.

Den lila spökdamen heter Vivian och är en Shadow Siren. Hon är en nyckelfigur i detta kapitel, det är därför hon blev med i bilden.

Först var det bara tänkt att det skulle bara vara Mario, men sen tänkte jag på Twilight Town.

Röret framför honom är röret som leder till Rougeport.

Det roliga med den här bilden vara tt jag kom på nya saker som skulle vara med hela tiden under tecknandets gång.

Jag hade inte tänkt på Vivian förrän idag.

Det här var mycket arbete med all färgläggning och mörkläggning, men det har varit värt det. Jag hoppas ni gillar bilden.

2 thoughts on “Teckning: Welcome To Twilight Town.

  1. Jag är mållös. Som konstnär så ska man bland annat träffa ändå in i hjärtat på de som tittar på tavlan. Du har verkligen träffat mitt gamerhjärta med den här teckningen. Den har allt vad jag önskar av en bild: bakgrundshistoria, nostalgi och igenkännande samt en egen tolkning av konstnären. Jag älskar den! 😀

    • Nu blev jag jätteglad! 😀
      Tack så hjärtligt mycket!
      Jag är glad att du kände igen miljön, och uppskattade färgerna och min variant av Twilight Town.
      Det har varit mycket jobb men det var det värt.

Kommentera

