Tre återupptäcka spel som förtjänar att spelas om igen.


Jag rotade lite grann i arkiven och fann tre spel jag inte hade spelat på år och dag.

Det är tre spel som förtjänas att spelas om igen.

 

1. Super Princess Peach (Nintendo DS)

Det är visserligen ett lätt spel och inte lika bra som Marios klassiska plattformspel, men det har ändå en riktig charm.

Varför vill jag spela detta igen? För det är skönt att koppla av med ett simpelt plattformsspel med fin pastellfärgad grafik och underbar musik.

Min personliga favorittema är Giddy Sky 1, den är bland det bästa musikspår i Mario-spelväg.

Sen är det lite kul att ha ombytta roller, att styra prinsessan Peach för en gång skull. (SMB2 och Smash Bros-spelen räknas inte här.)

 2. Wario Land – The Shake Dimension (Nintendo Wii)

Jag fick tillbaka det här spelet av min bror nyligen, och jag hade glömt bort att jag lånat ut det. Det visade sig att han hade The Shake Dimension i ett år.

Varför vill jag spela detta igen? Dels har jag inte klarat av det ännu, och för det är en härlig utmaning. Spelet är lagom svårt men dess stora utmaning är att klara av banornas krav – som att undvika vatten, samla ett ex antal mynt eller slå sönder alla murblock på banan. Det är riktigt svårt, kan jag garantera. Wario Land: The Shake Dimension är riktigt snyggt med dess celshading-grafik och animerade scener. Absolut värt att spelas.

 3. Paper Mario : The Thousand Year Door (Gamecube)

Nu till det bästa spelet av dessa tre. Det andra spelet av Paper Mario-serien är min personliga favorit i denna papperstunna rollspelssaga.

Varför vill jag spela detta igen? Jag fick mersmak för spelet när jag tecknade av Twilight Town, Mario och Vivian. Detta grymma rollspel är ett utmärkt nybörjarspel om man vill spela rollspel med enkla menyer. Tycker jag.

Det är bedårande att se på, det har varm humor och bjuder på många timmars underhållning och utmaning. Det enda lilla minuset är egentligen Peachs kapitlar för de är lite sega. Dock är de nödvändiga.

Att återupptäcka ett klassiskt spel och spela det igen är som att njuta av en klassisk film som man älskar. Det tycker jag är värt det.

Kommentera

