Teckning: Den gröna tentakeln och den lila tentakeln från Day Of The Tentacle.


Nu har jag återgått till tv-spelens värld när det gäller tecknandet.

Det kändes rätt bra efter den misslyckade teckningen sist.

Det blev denna gång en sorts hyllningsbild av ett spel jag aldrig testat, men verkar ha en skön humor.

Day Of The Tentacle.

I denna bild så står två tentaklar, en grön och en lila, framför kemiskt avfall som släpps i en flod.

Min lilla tvist på den bilden är att om man dricker det så blir man ett världshärskarsuget rövhål.

Med svensk text.

De som har spelat spelet förstår nog bilden förhoppningsvis.

Lite kul var den ändå, tycker jag.

 

Nu blir det dags för en riktig utmaning.

Min favoritdrake, Bahamut, ska bli nästa bild att målas av. Men nu ska det bli en sak aldrig gjort förut. Att få en en bild i rörelse.

Önska mig lycka till.

4 thoughts on “Teckning: Den gröna tentakeln och den lila tentakeln från Day Of The Tentacle.

Kommentera

