Överraskningen! Teckning: Gamers och Rosor.


Jag har en överraskning åt er gamers därute.

Eftersom ni är så fantastiska och riktigt härliga, ville jag göra något för er. Något extra särskilt.

Då fick jag en idé.

Jag skulle göra en hyllningsbild för er.

För ni är underbara. Ni är trevliga. Ni är så otroligt begåvade och färgstarka.

Jag har hållit på detta sedan måndagen, och avslutade det natten mellan torsdag och fredag fast jag är grymt förkyld.

Men det var det värt.

Det här är för er, min sätt att hylla er och visa min uppskattning.

Vilken klätterväxt! Och så många rosor! (tryck på bild för att göra den större)

Varje enskild del representerar en person eller hemsida som jag vill hylla och säga tack till.

Detta krävs lite mer information, och det ska ni få.

För att visa att det här är en hyllning till gamers, behövs en symbol. Vad är mer klassiskt än en NES-kontroller? Det är huvudroten och hjärtat för hela bilden.

Dessa färgglada svampar är min hyllning till hemsidan Svampriket, med sina härliga artiklar. Varje svamp är en medlem i hemsidan; Ludde, Tommy, Samson (han är även med i lysande P3 Spel), Malin och Anders. Vem som är vem får de bestämma själva, fast Malin är den röda och den bruna med ölglas är Ludde.

Den här eldiga ros är min hyllning till LEVELS underbara Elin Ekberg. Hon har skrivit så många hjärtvärmande inlägg i sin blogg och är en lysande skribent för LEVEL. Hon är dessutom väldigt ung, men redan så känd och omtyckt. Eldflugorna är en liten nick till hennes kända aliasnamn; Lovely Firefly.

Klätterväxten slingrar runt sig och formar ett X med färgerna grönt och vitt. Två rosor med vitt och grönt bildar toppen av X-et. Detta är min hyllning till en av Sveriges mest kända och hyllade gamers; Angelica Norgren. Hon är dessutom riktigt lysande i P3 Spel. Varför valde jag vitt och grönt? Jo, för de är ju två av färgerna ifrån XBOX360. Angelica är ju känd som XBOX-flickan.

Denna hand med triss i rosor är min hyllning till karismatiska, glada och omtyckta Emmy Zettergren Nordström. Emmy är en flitig bloggerska och sprider mycket värme i det hon skriver. Att den här handen håller i tre rosor är en symbol för hennes fantastiska speltrissar hon har varje vecka.

Svart ros med brunt skägg?? Vad är detta? Jo, det här är min hyllning till min favoritskribent – Victor Sjöström på LEVEL. Med sina härliga artiklar och recensioner har han varit bland mina favoriter i åratal. Dessutom har han ju svenska gamers coolaste skägg!

Klätterväxten delar på sig åt olika håll. Men här möts två rosor och håller varann i hand. De två är min varma hyllning till det underbara makarna Arveteg. Elin och Robert är så omtänksama och trevliga, och de sprider värme med sin omtänksamhet. Likt mig, är de gamers och föräldrar.

Denna ros med dess nördiga stil är min hyllning till hemsidan Megazine, med bland annat Niklas Storm i spetsen. Denna färgstarka hemsida tar upp nördiga ämnen och jag gillar den mycket. Niklas frågade mig om jag ville gästblogga för dom och jag tyckte det verkade spännande! Det var omtänksamt av honom, ingen har gjort så för mig förut. Självklart ska han och Megazine hyllas! Att det är rosa och vit färg är pga Megazines hemsida är rosa och vit! Jag är stolt att vara nörd.

Anna ”Lania” är så otroligt begåvad när det gäller rollspel. Jag beundrar hennes passion för genren och tycker hon är fullkomligt lysande. Läs gärna hennes blogg, för det är så värmande och begåvat! Jag ville hylla henne med elegant men också med någon färgstark spelfigur. Då tänkte jag på piraten Faris från Final Fantasy V. Det här är min tolkning av henne, med en lila ros i handen.

Svart och vit ros. Simpelt, men ändå färgstarkt. Det här är min hyllning till Ina. Hon är så otroligt ärlig och det beundrar jag henne mycket för. Hennes ärlighet är lika tydlig och skarp som de två färgerna i rosen.

Svärdet Monado från det riktigt härliga Xenoblade Chronicles är min hyllning till Fredrik. Han är otroligt duktig på att skriva i sin blogg, särskilt rollspel. Hans skarphet är lika vasst och hans färgstarkhet är lika tydligt som det röda svärdet.

Pierre är en härlig filur. Han älskar sport, vilket jag har symboliserat med hockeyhjälmen och klubban.

Klätterväxten får sig en vändning och blir till sytråd. Denna broderade ros är min hyllning till den begåvade kvinnan Sanna Valapuro. Sanna är otroligt duktig på att göra virkade figurer! Med sin charm så vill jag hylla henne med denna ros. Nu tecknade jag visserligen inte en virkad ros, men tyckte att bilden skulle avslutas med en röd tråd….

… som bildar ett hjärtligt tack till er.

Det har varit med hjärta om omtänksamhet jag har gjort den här hyllningen till er gamers.

Jag slet med den här bilden natten till fredag och trots sjukdom, ville jag göra det klart. Varför?

Jag beundrar och tycker om er allihopa. Det må vara jag som tecknat bilden, men det är ni som är inspirationen.

Ni är underbara.

Tack snälla.

Underbara gamers.

27 thoughts on “Överraskningen! Teckning: Gamers och Rosor.

  1. Nämen åh så fin! 😀
    Jag älskar min Faris, tack, tack, tack, tack! ^_____^ ❤
    Tycker att så mycket i den här är så fint. Som Monadon till Fredrik. 😀 I like! Robert och Elins var också mycket tjusig, likaså Inas. Victors var riktigt kul! 😀
    Så snällt av dig att vilja lägga ner tid på detta till oss. 🙂 Och jag håller med Robert, du glömde dig själv! 😀 Stor kram.

    • Jag är glad att du gillade Faris, för det var svårt att välja vilken som skulle passa dig bäst. Men jag kom på att du gillar henne, så det fick bli hon ❤

      Jag tyckte bilden var riktigt härlig att göra, och det blev många utmaningar. Till exempel Emmyz hand eller Angelicas gröna rosor.

      Jag behövs inte räknas med, eftersom det här är en hyllning till er 😀
      Jag tycker jättemycket om er allihop.
      Därför får ni den respekt ni förtjänar av mig.

      Stor kram tillbaka till dig 😀

  2. Tycker också att du borde vara med! Du är den som liksom håller ihop hela grejen ju 🙂 Spindeln i nätet.

    Jättefin idé, jättefint utförande och jag blev superglad över att få vara med i nåt sånt här 🙂
    Det svartvita passar läskigt bra på ett annat sätt… jag har ett väldigt svartvitt tänkande. Finns nästan inga gråskalor i min värld. Antingen är något bra eller så är det dåligt. Punkt liksom. Mycket passande! 😀

    (och ja, det här var alltså bra! ;D)

    • Jag är smickrad för att ni vill att jag ska vara med, men det känns konstigt att jag skulle hylla mig själv.

      Att jag prickade så rätt? :O Skämt åsido, det som jag absolut gillar med dig är att du står för dina åsikter och är inte rädd att utföra dom. Plus att du är en helmysig kvinna 😀

  3. Wow. Som jag skrev på twitter är jag mållös. Känner mig inte så fasligt skarp eller vass, men måste ju kommentera med ett stort ‘TACK’. Awesome bild. Snyggt ihopklurat. 🙂

  4. Jag blir imponerad över hur du på ett sådant påhittigt sätt plockat in alla unika karaktärsdrag i bilden. Ruskigt fint. Tack för ett fint arbete och jag stämmer in i sången – vart är du? 🙂

    • Det är som jag skrev till Ina, det vore väldigt konstigt att jag skulle hylla mig själv i denna bild, för det är ju er jag vill hylla.
      Dels skulle det vara själviskt av mig att hylla mig själv och så har ni alla underbara personligheter och är helt enkelt underbara.
      Jag har inte en enda uns av er charm, karisma och kunskap. Jag tecknar bara.

      Men jag är väldigt glad att du gillade hela bilden =) Måste säga att din del var den svåraste att göra, för det är svårt att få en kvinnlig hand så elegant.

  5. Pingback: En spellåt leder mig rätta vägen mot nästa teckning. « Sätrapôjk

  6. Pingback: Tillbaka! |

  7. Pingback: Inför teckningen LIMBOSIZED: Lite förklarning bakom bilden. « Sätrapôjk

  8. Pingback: Twitterhyllningen! Sätrapôjk slutar med Twitter. « Sätrapôjk

Kommentera

