En spellåt leder mig rätta vägen mot nästa teckning.


Efter den underbara responsen jag fick igår av den hyllning jag gjort för många gamers – är det dags att gå vidare.

Jag satt och gjorde en tråd i Loading.se under veckan angående Absolut Video Game Music – som jag har skrivit om förut.

Där frågar jag vilka spellåtar hemsidan vill ha med i en sån samling. Omröstningen pågår fortfarande, så jag tänker ta upp detta senare.

 

Vilket leder till nästa teckning jag ska göra. Det finns en spellåt jag verkligen tycker om, fast jag har aldrig spelat spelet.

Det är Stage 1 från Journey Of Silius till NES.

 

Den låter låter före sin tid, och är mycket härlig.

Vilket gav mig en idé.

Jag tänker teckna av fodralet från Journey Of Silius härnäst.

Jag vill ge den bilden lite mer djup men ändå behålla den där atomsfären originalbilden har.

 

Kommentera

