9 spel jag är sugen på att spela just nu.


Denna korta lista jag har nedan är nio spel jag är mest sugen på att spela just nu.

Det är spel som kommit ut 2011, spel som ska komma ut 2011 och spel som kommer 2012.

Nio olika spel med ger mig starka intryck och ger en del förhoppningar. De spel som har kommit ut, har fått mycket goda omdömen av folk som spelat dem. De spel som ska komma verkar bli blivande klassiker.

Så här blev min lista.

 9. L.A. Noire (Playstation 3, XBOX 360)

Rockstars maffiaspel i stil med deras hits Grand Theft Auto och mästerverket Red Dead Redemption ser så snyggt ut. Har fått mycket blandad kritik, men verkar ändå rätt intressant. Det är något med spelet som doftar härlig 1940-tal i stil med ”Vem Satte Dit Roger Rabbit?”.

Sen kommer det två samlingar i rad:

 8. Silent Hill HD Collection (Playstation 3, XBOX 360)

En intressant HD-samling med den mardrömsfallkallande skräckserien Silent Hill. Hade fått en högre placering om del ett och del fyra vore med i samlingen. Men visst är det grymt intressant. Pyramid Head i HD ger mig rysningar.

 7. Metal Gear Solid HD Collection (Playstation 3, XBOX 360)

Konamis fina samling med Solid Snake, Big Boss och smygande action saknar originalet, men här får jag äntligen chansen att prova Snake Eater och Peace Walker.

 6. Batman – Arkham City (Playstation 3, XBOX 360)

Fruktansvärt snygg artwork. Det här kan bli det bästa superhjältespelet någonsin! Kan Rocksteady göra det igen?

 5. The Last Story (Wii)

Japanska rollspel kommer till oss! Det är som en dröm som går i uppfyllelse! Att Hironobu Sakaguchi ligger bakom detta gör det här spelet riktigt intressant. 2012 kommer detta ut i Europa!

4. Tomb Raider (XBOX 360, Playstation 3)

Lara Crofts återkomst kan bli riktigt storslaget – eller? Den där trailern från E3 var otroligt magisk.

3. Legend Of Zelda: Skyward Sword (Wii)

Wiis sista storspel från Nintendo blir som det var för Gamecube – ett Legend Of Zelda. Skyward Sword ser mer och mer intressant ut ju närmare releasen kommer.  Blir det en triumf och en värdig avslutning för denna Avatar-inspirerande (fågelflygandet) Wii-spel, eller blir det en kraschlandning?

2. Catherine (Playstation 3, XBOX360)

Detta spel har ett mörker och något som liksom tar tag i ens intresse. Catherine kan vara ett sånt spel som överraskar mig rejält, med dess innehåll av sex, pussel och en vriden story.

1. Rune Factory: Tides Of Destiny (Wii, Playstation 3)

Den stora överraskningen till Wii var utan tvekan för mig Rune Factory: Frontier. Tides Of Destiny är det andra stationära spelet i serien, och det första som kommer till Playstation 3. Inget europeiskt datum är släppt, men det kommer till USA. Det verkar ha föregångarens vackra visuella stil och vackra musik. Här verkar det finnas en fördel, att få välja kön på spelaren. Få se om det blir massvis med timmar för Tides Of Destiny.

Det skulle ha varit tio spel i listan, men eftersom jag redan skaffat spelet som egentligen vara nummer två på listan – Xenoblade – så var det onödigt att ta med den.

One thought on “9 spel jag är sugen på att spela just nu.

  1. Härlig lista med riktigt lovande spel, och de som redan har släppts vet jag är riktigt bra! Rune Factory var dock en överraskning, har varit sugen på den serien länge men inte trott att den skulle vara tillräckligt bra. Men av dina intryck från föregångaren att döma kanske man skulle ta sig en titt även på det spelet.

Kommentera

