Teckning: Journey Of Silius.


Ibland så händer det bara. Man får en spontan idé vissa gånger.

Denna idé fick jag när jag lyssnade på ”Stage 1”-musiken av spelet Journey Of Silius.

Jag beslutade mig för att teckna min egna version av det snygga fodralet.

Så här blev det.

Det blev en hel del i fyllningar, främst vid den där blå muren under hjälten och roboten.

Först fyllde jag i tegelstenarna med blyerts, sen fyllde jag i linjerna igen med tunn tuschpenna. Efter det fyllde jag i de blå färgerna och till slut skuggade jag runt om varje tegelsten.

Man kan kalla det en hel del jobb, och det var det.

Jag lär mig mycket med en bild varje gång.

Här har jag upptäckt efteråt att den där roboten inte har ben egentligen på riktiga NES-fodralet. Men jag lät den ha ben för den hade mer intryck med ben.

 

Jag har aldrig spelat Journey Of Silius. Men jag älskar den där låten från spelet. Fodralets himmel är riktigt vacker – jag hoppas jag fick till den.

One thought on “Teckning: Journey Of Silius.

  1. Pingback: Lägga ned teckningspennan? « Sätrapôjk

Kommentera

