Teckning: Johnny Cash took Train No’ 50 to Heaven.


Min 50:e teckning i år är en riktig specialare.

Det är en hyllning till Johnny Cash.

Den består av tre delar:

  • Ett porträtt på Johnny Cash.
  • En siluett av honom promenerande.
  • Tåget. Det mest detaljerade jag någonsin gjort. Att det står 50 på några ställen är tecken på att det är min 50:e bild i år.
Johnny sjöng massor av tåg-låtar och då borde den här bilden passa bra som en hyllning till honom.
Detta tåg ska föreställa tåget till himlen.
Det här var det svåraste jag någonsin gjort så här långt. Men det var det värt, för jag älskar mytologin om legenden. Hans musik. Allt.
Detta var mitt eldprov och jag hoppas ni gillar den.
7 thoughts on “Teckning: Johnny Cash took Train No’ 50 to Heaven.

  1. Pingback: Lägga ned teckningspennan? « Sätrapôjk

Kommentera

