Teckning: Boba Fett.


Det här är en teckning, en fanart på den ökände prisjägaren från Star Wars-filmerna: Boba Fett.

Han var riktigt svår att göra, särskilt den där ökanda hjälmen. Men jag tror jag fick till det rätt hyggligt ändå.

Som en bonus gjorde jag också hans härliga rymdskepp; Slave 1.

Slave 1 flyger ifrån Molnstaden – som är i bakgrunden bland molnen, vars himmel täcker i gult, orange, och rödrosa.

 

I helhet gör sig Boba Fett ganska bra ihop med sitt rymdskepp och Molnstaden. Jag tänkte göra en liten bild på hans farsa, Jango Fett, men det sket jag i.

Det skulle bli för mycket.

8 thoughts on “Teckning: Boba Fett.

  1. Vad fin den blev. Och vilka härliga färger du har använt till bakgrunden också. Som vanligt har du fått med väldigt många detaljer, vilket är lika imponerande varje gång. Själv är jag urusel på detaljer. ^^

    • Tack snälla Anna, nu blir jag rörd 😀
      Jag tycker det är skitkul att göra detaljer, men det viktigaste är att få till helheten.
      Jag försökte få till de färger som omringar Molnstaden i slutet av Rymdimperiet Slåt Tillbaka, för de färgerna i filmen är vackra.

  2. Bra som vanligt. Stort fan av Star Wars, så jag är bara glad att du gjorde bilden över huvud taget. Antar att man uppskattar bilder mer om de föreställer något som man själv gillar. 😉
    Har du köpt blu-ray boxen än? Så fort spelhösten är över så ska Elin och jag försöka få råd att köpa den. :p

    • Det ligger något i det du säger, man uppskattar nog en bild mer om man är intresserad av det motivet föreställer. Så är det för mig med.

      Nej, jag har inte köpt Blu-Ray boxen ännu. Jag kollade faktiskt på den på Bergvik i Karlstad igår när jag köpte nya tvn – men jag köpte Dead Island istället till PS3.
      Men någon gång ska jag köpa boxen, helt klart!
      Tack för din vänliga kommentar!

Kommentera

