Teckning: Albert Wesker and Racoon City engulfed in flames.


(tryck på bilden för att göra den större.)

Nästa teckning fick jag så stor lust att göra när jag spelade Resident Evil 5 och nu Dead Island. Det kan bero starkt på alla zombies och monster….

Jag hade skrivit upp Albert Wesker i den framtida listan av teckningar, och fick nu stor lust att teckna av den onda mannen med solglasögon.

Men jag tyckte inte att porträtt skulle göra bilden rättvisa så jag gjorde lite zombies och Racoon City i brand.

Ni som kan lite Resident Evil-historia kanske kan hitta tre gömda figurer i bilden. Ni får en guldstjärna om ni klarar av alla tre. (Förutom då Wesker förstås.)

 

Jag har alltid tyckt att Wesker är lite cool, hans machoröst är rätt härlig. Men det som gör honom både cool och creepy är ändå de där solglasögonen det blonda håret.

Jag hoppas ni gillar bilden. Enjoy!

4 thoughts on “Teckning: Albert Wesker and Racoon City engulfed in flames.

  1. Nu ska vi se.

    Jag tycker mig se en Licker till höger, och även en Nemesis med tillhörande raketgevär.

    Den tredje arga saken kan jag däremot inte placera. 🙂

Kommentera

