Inför teckningen LIMBOSIZED: Lite förklarning bakom bilden.


Jag har twittrat lite grann om nästa teckning som jag håller på med just nu. Den går under projektnamn LIMBOSIZED.

Jag har gett en del ledtrådar på Twitter om vad som kommer att vara med, men inte förklarat tanken bakom bilden.

Jag ska förklara lite grann, framför allt till de som inte förstår vad jag menar med titeln LIMBOSIZED.

Jag gör ett sorts kollage, nästan i stil med teckningen som jag gjorde som en hyllning till alla gamers. (ja, den med rosorna.)

Men denna gång är det ett blandat spelmotiv som går i samma stil som det kolsvarta spelet LIMBO.

Till de som inte spelat LIMBO eller hört talas om det, kan jag ge lite info om spelet:

Det är ett riktigt mörkt spel, där huvudpersonen springer runt i en dyster värld fullt med farliga fällor och äckligt stora spindlar.

Spelet är otroligt klurigt, för man måste använda skallen hela tiden. Överallt lurar fällorna.

Men det som gör spelet så otroligt – är dess grafiska stil. Allt går i färgerna svart, olika nyanser av grått, och lite vitt. Så starka kontraster men ändå otroligt vackert på sitt sätt.

Den här trailern visar lite hur spelet ser ut.

Det är jävligt mörkt, men otroligt vackert tycker jag.

Vad jag gör nu med teckningen är att jag försöker använda LIMBO‘s stil för att formge andra spel.

Det har så här långt blivit väldigt blandat. Det finns en del klassiska spel i omgivningen, men efter ett hett tips på Twitter lyckades jag få till en liten avstickare.

Men det är långt ifrån färdigt. Att fylla i allt svart och framför allt – alla gråa nyanser – tar en hel del tid!

Jag ska kämpa med den här bilden till sista sträcket. Men förvänta er inget mästerverk. Det blir som sagt en hel del svart.

Kommentera

