Teckning: LIMBOSIZED.


Det tog en del tid, men nu är jag klar med min LIMBOSIZED-bild.

Som jag skrev igår, så har jag samlat ihop en del spel och gjort om dom i LIMBO’s stil.

Nu är detta inget mästerverk, utan det här är mest på skoj.

(uppdaterat) Jag ska beskriva varje del i bilden – så här ligger det till!

 

  • Längst upp till vänster ska det föreställa Jill Valentine som skjuter mot zombies – nu syns det absolut inte att det är hon alls, men kanske det syns att det är Resident Evil?
  • Sonic The Hedgehog springer i en känd loop på jakt efter ringar.
  • Link stiger in i ett tempel för att ta tag i Master Sword. Templet är lånat från Zelda II men med Master Sword från Ocraina Of Time. Filuren vid början av templet ska vara en staty på en Ironknuckle från Zelda II.
  • Till vänster i bild står Rockford från Boulder Dash (Commodore 64) och kollar läget efter att ha grävt i sand. En stenbumling, en diamant och en fiende (fyrkanten) finns i närheten av den myra-like Rockford.
  • Samus Aran använder ljussensor för att kolla på en Chozo Statue med ett glödande klot med något värdefullt i.
  • Under Samus, står Mario i en klassisk scen, början av 1-1 från Super Mario Bros. En Goomba är på väg, och ur det slitna röret kommer en Piranha Plant.
  • Höger om Marios värld, står Ryu och kastar Hadoken-eldboll mot den tänjbara Dhalsim. Street Fighter kan visst vistas i mörka världar.
  • Ovanför fighterna och under Links tempel, sitter John Marston på en häst och blickar mot Blackwater, en stad i spelet Red Dead Redemption.
  • Under Mario, så är den en scen från Mega Man II. Mega Mans undervattenkamp mot min favoritboss, Bubble Man. Bubblor och vatten pryder detta rum.
  • Pac-Man äter småbollar medans han blir jagad av Inky, Pinky, Blinky och Clyde – fast de är svarta allihopa. Allra längst ned i bild.
  • Avstickaren i det hela är en koloss från spelet Shadow Of The Colossus. Jag gjorde hjälten extremt liten för att ge den stora kolossen rättvis storlek. Den är väldigt rejäl.
Det enda spel jag inte spelat av dessa är just Shadow Of The Colossus, så den var lite utmanande att göra.

Allt detta svarta och grå tog en evighet att fylla i. Nu måste jag snart köpa nya svarta och gå tuschpennor, de blir lite urslitna.

15 thoughts on “Teckning: LIMBOSIZED.

  1. Vilken vacker bild. Limbos estetik sätter verkligen stämningen. Därför skulle jag vilja säga att det är 12 spel med i bilden pga att stilen är från Limbo.
    Om jag ska gissa på vilka spelen är så är det: Resident Evil, Sonic, Legend of Zelda, osäker på nästa, har dåligt minne 😦 men gissar på Bomberman (!?), Metroid, Red Dead Redemption, Mega Man, Super Mario, Street Fighter, Pac-Man och Shadow of the Colossus.
    Gillade bilden grymt mycket! Problemet är att jag inte spelat vissa kända titlar i större utsträckning, så jag har antagligen missat på något.

  2. Awesome teckning. Fantastisk estetik. Limbo-temat fungerar verkligen riktigt bra.

    Sedan är jag inte särskilt bra på att plocka ut vilka spel de olika karaktärerna kommer ifrån. Jag tror att jag klarade fyra eller fem, och det var nog de fyra eller fem som vilken n00b som helst hade kunnat peka ut (Super Mario! Sonic! Pac Man!).

    • Tack så jättemycket för din kommentar! Och roligt att du hittat hit dessutom! 😀 Jag tycker att LIMBO’s grafiska stil är helt fantastisk – det är nog bland det mest fantastiska jag någonsin sett.

      De mest klassiska spelserierna känner man igen pga särskilda drag, och några är nog klurigare att klara av.

    • Ja, han blev väldigt liten tyvärr. Jag såg det nu, han är egentligen ganska muskulös jämfört med spinkiga Dhalsim.
      Tack för din kommentar! 😀

  3. Wow, det här är en riktigt awesome teckning!
    Idén är klockren!
    Och min koloss kommer på skam när jag får se dina makalösa skapelse! 😀 SÅ JÄVLA SNYGGT! Bra jobbat Jerry! W00t!

    • Din koloss är otroligt snyggt gjord, Anna. Tro mig, den är helt otrolig.
      Men jag är glad att du gillar min koloss. Och hela bilden för all del. 😀
      tack snälla för din underbart rara kommentar! ❤

  4. Kolossen blev helt fantastisk. De gör sig ju väldigt bra i siluettform pga deras ganska speciella utseenden.
    Jag prickade 10 av 11 spel, eftersom jag inte hade nån som helst koll på Boulder Dash (trots att jag tokspelat en av alla kloner som finns) 😦

    Kul idé!

    • Jag är glad att du gillade idéen, och kolossen för all del 😀
      Boulder Dash var nog en av de svårare att pricka, och även Resident Evil kan ha varit svår skulle jag tro.

  5. Pingback: Twitterhyllningen! Sätrapôjk slutar med Twitter. « Sätrapôjk

Kommentera

