Teckning: ”September and Veronica Maggio in 1980’s touch.”


Den här gången skulle det bli porträtt igen i mitt tecknande.

Denna gång blev det två porträtt på Sveriges just nu populäraste sångerskor;

Petra ”September” Marklund och Veronica Maggio.

 

Det här blev en dubbel utmaning på många punkter.

Veronica Maggios läppar var riktigt svåra att få till eftersom dom är fylliga men inte så värst stora. Där fick jag slita ett tag. Annars var det rätt kul att pyssla med hennes hår.

Jag valde att inte färga September så värst mycket eftersom kortet på henne hade hon ljus hy. Jag förstärkte ögonfärgen och läpparna. Hon fick en liten Annie Lennox-feeling över sig.

Men hur skulle jag få ihop bilden?

Det ser lite billigt ut med blåa och röda kors över bakgrunden, men jag tycker det fick till en nostalgisk 1980-talskänsla över bilden.

Nu är dessa damer så långt ifrån 1980-talet när det gäller musikaliskt, men det gav bilden lite kul känsla.

Jag hoppas ni uppskattar denna bild, för att göra ett dubbelporträtt har jag aldrig gjort förut.

Kommentera

