Teckning: Carmilla’s Revenge. (Varning, innehåller erotik)


(tryck på bilden för att se den större)

Det här är min tolkning av Castlevanias vampyrkvinna – Carmilla.

Hon kommer i olika former i spelen, och i Lords Of Shadow är hon en Dark Lord – som använder sin sexualitet för att försöka omvända Gabriel Belmont.

Det är just hennes sexualitet jag vill återspegla i den här bilden.

Hon är här en förförerska som lyckats bita i sitt manliga offer i halsen. Blodet har runnit ned från hennes mun, nedför hennes bröst och mot magen.

Hennes klassiska mask som är en boss i Castlevania II: Simon’s Quest, vilar på Carmillas högra hand. Givetvis rinner det blod från ena ögat – för masken gråter ju blod i spelet.

Men vem är mannen i sängen? Vems piska ligger på golvet? Det lämnar jag åt er fantasi.

Jag hoppas att ni gillar bilden, och framför allt inte tar illa upp för den här nakenbilden för mitt mål är inte att provocera. Det är att visa Carmillas dödlighet och sexualitet. Hon är vampyr trots allt.

Jag är nöjd med hennes kropp, och visst ser huvudet kanske lite konstigt ut.

Men jag har gjort så många vinklar på huvudet att jag till slut bestämde mig för detta, för jag ville absolut inte göra om hennes kropp. Inte när den blev så bra.

Jag gjorde en annan bild först men jag blev absolut inte nöjd med den så jag tog en ny riktning. 

Varsågod och kolla på bilden.

6 thoughts on “Teckning: Carmilla’s Revenge. (Varning, innehåller erotik)

    • Den tog sammanlagt fyra, fem timmar kanske. Jag började med den i måndags, brukar teckna på luncherna på jobbet, och ibland på kvällar.

  1. Trots varningarna om erotiska inslag så var jag inte förberedd på detta. Riktigt kul att du har en sådan variation på dina bilder. Du är verkligen en konstnär. Stilen passar även Carmilla då hon är lite erotisk av sig i spelet. Bra och vågad bild med detaljer där även omgivningen gör sitt.

    • Såna här kommentarer förstärker en rejält! Tack så hjärtligt mycket!
      Jag är glad att du förstår vilken karaktär Carmilla är.
      Det är inte första gången jag tecknat en naken person, men tro mig – det är både roligt och otroligt svårt.

Kommentera

