Omkring finns det fantastiska konstnärer och personer som inspirerar en. Del II.


 Oavsettt vad man tycker om motivet egentligen, så är Luis Royo förjävligt bra med sin talang för konst.

Jag står kvar i inspirationsdelen av fantastiska konstnärer och andra saker som man blir fascinerad av.

Tv-spel har alltid fascinerat mig. Självklart har det visat sig starkt i mina teckningar. Det är inte bara en viss karaktär, utan även en viss känsla som ett spel förmedlar.

Artwork är väldigt otroligt, och ett exempel är Castlevania: Lords Of Shadow. Dess artwork är bland det vackraste jag sett, påminner väldigt mycket om Alan Lees Sagan Om Ringen-teckningar.

Artwork, helt bedårande, från Castlevania: Lords Of Shadow.

Fantastisk ritande av Alan Lee.

Något som hjälper mig och är en inspirationskälla i sig, det är musik. Det kan vara något från Spotify, Grooveshark, Youtube, vacker tv-spelsmusik eller något från en films soundtrack.

Hur än det är, så är det riktigt tråkigt att teckna utan musik men det går. Men visst är det lättare med musik.

Stödet från familj, vänner och bekanta – när de säger uppmuntrande saker. Det är egentligen det största drivmedlet av allt. Att få höra så fina saker att jag har gjort ett bra jobb är riktigt uppmuntrande. Kritik är också bra, för då tränar jag mer på vad jag är dålig på.

Något fick mitt hjärta att värmas häromdagen. Såg att en arbetskollegas son har tecknat av en teckning som jag gjort – den på Gregg från Conker’s Bad Fur Day. Han är få se, 5-7 år gammal, men tecknar riktigt bra. Att veta att ett barn tecknar något som jag gjort – det känns väldigt. Tro mig.

Kommentera

