Teckning: Ron Jeremy.


Det här är ett önskemål från en bekant till mig.

Han ville att jag skulle teckna av den ökände porrfilmsskådisen Ron Jeremy.

Ja, okej då, tyckte jag.

Rons ansikte och hår var en rejäl utmaning.

Först gjorde jag ansiktet och lite grann av hans nakna överkropp, för han skulle hålla i en handduk. Men det blev inte bra alls. Proportionerna blev skitdåliga. Så jag gjorde en ”Jessica Almenäs och rev sönder bilden.

Då beslutade jag att jag skulle göra ett riktigt stort porträtt.

Det blev en rejäl vändning, då kunde jag koncentrera mig på detaljer i hans ansikte, som skäggstråna och hans hår.

Men ett porträtt skulle inte räcka tyckte jag, så det blev lite siluetter av honom längst ned, några stjärnor i bakgrunden och den blå färgen.

Jag skulle inte komma på tanken själv att teckna av Ron Jeremy, men visst, vill någon att jag ska göra det och dessutom få lite kosing för det – why not?

Kommentera

