Teckning: ”The Cruel Side Of Majora’s Mask.”


Lagom till Legend Of Zelda: Skyward Swords lansering, passade jag på att äntligen ta mig an Majora’s Mask och Skull Kid.

 

Det här är en grym bild. En rädd Skull Kid med smärta i ansiktet. Den otäcka maskens taggar som genomborrar stackars Skull Kids händer. Blodet rinner.

Skull Kid är ett offer på många sätt. Det som händer honom i bilden är så rått, men jag ville visa i den här teckningen på mitt sätt Majora’s Masks ondska.

Clock Town syns i bakgrunden, och även bergen. Pricken över i:et är ändå den där månen. Domedagen närmar sig Termina.

Hur smärtsamt det känns så vill jag visa att Legend Of Zeldas värld inte är rosor och ljuva skogar. Det är brutalt.

Jag hoppas ni förstår och uppskattar bilden.

One thought on “Teckning: ”The Cruel Side Of Majora’s Mask.”

Kommentera

