Teckning: ”Yoshi’s Island: Boshi’s Return”.


Denna teckning är ett önskemål från en väninna till mig, Verah.

Verah har önskat sig en teckning på Yoshi riktigt länge nu, så jag tyckte det var dags.

Hon ville även ha en bild på Boshi – den där elaka Yoshin från Super Mario RPG med solglasögon och nithalsband.

Jag började att göra de två Yoshis, den klassiska gröna och den här blå med elak attityd. Långfingret är grädde på moset.

 

Men jag tyckte inte det räckte.

Jag passade på att göra en lämplig bakgrund, och vad passar bättre än ifrån den vackra miljön som mästerverket Yoshi’s Island har?

Det finns massor av detaljer:

  • En gul Yoshi är berusad/hög efter att ha ätit en Fuzzy – de vita bollarna som kommer i svärmar. Framför honom uppstår en fara när en stor Chomp faller från himlen.
  • En brun Yoshi på en liten måne med Raphael The Raven.
  • En annan brun Yoshi – brunt är kung – som blir arg när Baby Mario flyger iväg på sin bubbla.
  • De klassiska vita dubbeldörrarna med vita prickar på.

 

Tillsammans gör sig bilden riktigt stark tycker jag. Jag är faktiskt riktigt nöjd med denna. Jag hoppas ni är det med!

 

Härnäst ska jag göra som min far är känd för -han har gjort jättefina bilder på Elvis Presley och Chuck Berry.

One thought on “Teckning: ”Yoshi’s Island: Boshi’s Return”.

  1. Tycker yoshi ser lite annorlunda ut. Vet inte hur man ska säga, men han ser mer ”vuxen” ut. Kanske tack vare din egen ritstil.
    Gillar verkligen att du fyllt hela pappret med ögongodis och nostalgitrippar. Mums! :p

Kommentera

