Teckning: ”Legends Of Rock ‘N’ Roll”.


 Det här är ett önskemål av polaren Eddie.

Jag fick denna gång göra en sak som min far har gjort en gång.

Han målade stora tavlor av rocklegenderna Elvis Presley och Chuck Berry. De tavlorna är ganska omnämnda och hyllade.

Idag finns de hos polaren Eddie.

Han ville att jag skulle följa min fars fotspår och göra en bild på just dessa legender.

Det skulle bli riktigt svårt för jag har provat mig på Elvis tidigare – han är grymt svår att teckna av.

Men jag ville ändå göra bilden.

Som väntat blev Elvis riktigt svår att göra. Men faktiskt rolig att teckna av med.

Chucken blev också riktigt svår eftersom gitarrer är en utmaning. Det vet jag med tanke på bilden av Eddie Cochran tidigare i år var groteskt svår.

Jag tycker att ansiktet blev riktigt bra, och bägges frisyrer var det jag blev mest nöjd med!

Låttitlarna runt omkring var lite som grädden på moset.

Jag valde att göra bilden svartvit eftersom jag ville ha en nostalgisk känsla i sig. Det fungerade med Johnny Cash-teckningen.

 

Jag hoppas ni gillar den. Det här är en hyllning till min far.

Kommentera

