GOTY ´11 – Årets snyggaste grafik: Sätrapôjk berättar.


Det här är ett bra initiativ av Spelkriget – ett tema varje dag inom årets bästa spel 2011.

I år införskaffade jag mig en efterlängtad PS3:a och jag har faktiskt inte köpt så många nya spel till den. Mest spel som uppfattas som klassiker.

Men nya spel blev det ändå i år.

Mitt val av spelet med den vackraste grafiken är faktiskt inte ett spel till PS3, utan till Wii.

Jag pratar om Xenoblade Chronicles.

Visst, det är inget HD-kalasgrafik i stil med PS3 eller XBOX360, men helheten visar att ett konstverk kan upplevas till alla konsoler.

När Shulk och gänget springer och slåss på de öppna gräsfälten så blir konstnären i mig överlycklig.

Det är visuellt vackert!

Xenoblade Chronicles får min röst för årets vackraste spel.

(Bubblare: Legend Of Zelda – Skyward Sword och Dead Island)

6 thoughts on “GOTY ´11 – Årets snyggaste grafik: Sätrapôjk berättar.

  1. Pingback: Spelkriget » Årets grafik

    • Precis! Pixel och prestanda är ju fint i sig, men för mig ska ett spel dessutom utstråla en hel del själ och hjärta.
      tack för din vänliga kommentar! ❤

  2. Ha.. bara för att jag skrev hos explwd att han var så himla orginell så dyker såklart XC upp även här.

    Har inte spelat det själv men låter ju lite extra imponerande att dom fått till ett snyggt spel på Wii.

  3. Pingback: Årets Spel 2011 – Årets bästa grafik « Spelkänsla

Kommentera

