GOTY’11 – Årets soundtrack.


Musik är så viktigt i vissa tv-spel.

Särskilt i ett RPG, vilket jag har valt till årets soundtrack.

 

Inte sedan Final Fantasy IX har jag hört så otroligt vackert komponerad musik.

Med massvis av timmars spelande så bör man ha vacker musik att lyssna på.

Därför känns Xenoblade Chronicles helt rätt val till årets soundtrack!

 

 

Följande bloggar har idag bloggat om årets ljud och musik: SpelkrigetMats Nylund (FZ)Ett glas juice,AftonstjaernaMidnite GamerZejhoKraidPeter AhonenExplewdVill vara gamerKulturbloggenMegazine,Mats Nylund (FZ.se)SpelmolnetSpelkänslaEmmyZHifiLofiSpelkonst

6 thoughts on “GOTY’11 – Årets soundtrack.

  1. Pingback: Spelkriget » Årets ljud och musik

  2. Oj, ser nu att jag är inloggad på fel wordpresskonto. :p
    Ja, både jag och Lania älskar spelet. Jag har tyvärr bara skrivit ett kort stycke om det, men det blir det ändring på snart då en lång text hyllar det på Svampriket snart. ^^,

  3. Kul att fler får upp ögonen för Radiant Historia! 😀 Dess musik är också helt fantastisk.
    Men den här musiken, den här låten… åh, oj, aj! Man får nästan ont av att lyssna! Ljuv smärta. 🙂 En av Yasunori Mitsudas bästa. <3<3

Kommentera

