GOTY’11 – Årets bästa manliga och kvinnliga karaktärer: Sätrapôjk berättar.


Jag har inte spelat så värst många nya spel i år, jag har mest spenderat tid med min nyköpta PS3:a med klassiska spel som Red Dead Redemption, som jag spelat mest i år.

Men nu handlar det om år 2011:s bästa karaktärer.

 

Mina val blev dessa:

Shulk från Xenoblade – Årets bästa manliga karaktär.

Shulk är för mig den bästa manliga rollspelskaraktären på många år. Det kanske beror på att jag varit insnöad på många Nintendospel de närmaste åren så jag inte kunnat spela stora RPG:n. Shulk vinner för att han påminner mig en del om Frodo i Sagan Om Ringen och lite gran om Link – men han är tuffare än den lilla hoben och är mer känslosam än vad Link är. Att han sedan har ett badass-svärd (Monado) gör inte saken värre direkt!

Purna från Dead Island – årets bästa kvinnliga karaktär.

Purna är en tuff kvinna. Hon är inte rädd att hacka sönder köttslafsande zombies till rutten köttfärs. Jag gillar hennes mogenhet och hennes lugn. Hon var den första karaktär jag valde när jag spelade Dead Island första gången och ångrar mig inte sedan dess. Girl power? Ja. Woman power? Ja, för helskotta!

Följande bloggar har idag bloggat om årets bästa manliga/kvinnliga karaktär: SpelkrigetMegazineKraidPeter AhonenMidnite GamerSpelkänslaExplewdHifi LofiEmmyZSpelvärldspareringar

2 thoughts on “GOTY’11 – Årets bästa manliga och kvinnliga karaktärer: Sätrapôjk berättar.

  1. Pingback: Spelkriget » Årets bästa manliga/kvinnliga karaktär

  2. Pingback: Årets Spel 2011 – Årets bästa manliga och kvinnliga karaktärer « Spelkänsla

Kommentera

