Teckning: Loadingkalendern: Lucka 19.


(det här inlägget publicerades på Loading.se)

Många luckor har visats i denna magnifika kalender! Jag är helt förtrollad av allas fantasi!

Mitt bidrag är en teckning, och den kanske ska förklaras lite.

Jag hade en vision från start att jag skulle teckna två av spelvärldens mest kända träd.
Deku-trädet från Legend Of Zelda. (det här är Wind Wakers variant)
Mana-trädet från Secret Of Mana.
Dessa träd med lite pynt i skulle bli intressant tyckte jag.

Med tiden blev det mer än så.
Jag delade faktiskt in två läger i bilden – på vänster sida är det Nintendos värld och på höger sida är det då SquareEnix värld.

Deku-trädet har en slinga med Rupees  i olika färger. Julgranskulorna ska föreställa blinkande Metroids.
På toppen blinkar Starman från Super Mario Bros.

Mana-trädet har inte så mycket pynt, men dropparna ska föreställa Slimes  från Dragon Quest – i olika färger.
På toppen av trädet skiner  kometen som finns med i Final Fantasy VII:s logo.

Sen blev det mer hela tiden.

Kirby flyger med sin stjärna.
Vivi (från Final Fantasy IX) sitter och flyger på draken Flammie  från Secret Of Mana

En Tonberry i tomtedräkt.
Lolo och Lala leker snöbollskrig med en överraskad Luigi.

Lite skinande svampar och kristaller dyker upp ur snön.
Jag var klar då.
Men då kom jag på en sak till.

Lakitu, med en mistel på sitt spö, hänger den framför Wario och Sephiroth.

Det fick räcka så. Visst hade jag andra tankar kvar men det fick vara.

Jag hoppas ni gillar bilden.

Kommentera

