Goty’11: Årets 4:e bästa spel.


Zombies i spel är populära.

Att det gjordes ett sorts FPS med en touch av Lucio Fulcis gamla skräckfilmsklassiker Zombie Flesh Eaters kändes som en riktig bra idé.

Den otroliga trailern till spelet var hjärtskärande.

Spelet i sig, det är rätt kul. Men ganska enformigt i längden. Utmaningen i spelet är att hjälpa folk med olika quests eller sidequests för att få pengar, vapen eller andra saker i belöning.

Oftast är det rätt enkelt att ta kål på en vanlig zombie men ett gäng är ganska svårt. Särskilt om de springer mot en.

Men nu ska jag inte berätta för mycket om spelet i sig, utan om varför jag omnämnt Dead Island till årets fjärde bästa spel.

Det är för att det är en fin survival horror/FPS med bra utmaning. Jag gillar att man kan uppgradera vapen och hjälpa folk med sina behov. Omgivningen är jättefin.

Nackdelarna är att det blir enformigt i längden och att dialogen är rätt corny.

Trots bristerna är Dead Island ett spel att rekommendera. Såpass mycket att Dead Island är årets fjärde bästa spel 2011.

Finns till Playstation 3 och XBOX360.

Årets bästa spel 2011:

5. Rune Factory: Tides Of Destiny.

4. Dead Island.

 

Idag har följande bloggar skrivit om årets 4:e bästa spel: SpelkrigetMediabloggen,SpelföräldrarnaSpelkänslaAftonstjaernaVill vara gamerSätrapôjkPeter Ahonen,Midnite GamerMegazineKraidSlashdoublejump

8 thoughts on “Goty’11: Årets 4:e bästa spel.

  1. Ja, det här spelet hade varit något för mig. Grät faktiskt en skvätt när jag såg trailern. Innan jag fick barn skulle jag inte brytt mig nämnvärt, men nu är det jättejobbigt med barn som far illa, även i spel.

    Skämshögen växer dagligen. Must… eat… game! *arghhhrlll*

  2. Pingback: Spelkriget » Årets 4:e bästa spel

  3. Pingback: GOTY 2011: Årets 4:e bästa spel. « Peter Ahonen

  4. Pingback: GOTY 2011 – Årets Fjärde Bästa Spel « Slash Double Jump

  5. Pingback: Årets Spel 2011 – Årets 4:e bästa spel « Spelkänsla

  6. Pingback: Årets 4:e Bästa Spel |

Kommentera

