GOTY’11: Årets bästa spel!


Det här året har varit ett fint spelår för mig.

Jag har skaffat en PS:3a och njutit av spel som Red Dead Redemption, Valkyria Chronicles och Castlevania: Lords Of Shadow.

Tyvärr så har det inte varit så värst många nya spel jag spelat i år.

Men jag har njutit av PS:3an mest i år.

 

Men årets spel? Är det ett PS3-spel?

Nej.

Det är faktiskt ett spel till Wii.

Och det är INTE Skyward Sword, för det blev ju årets näst bästa spel.

Vad är årets bästa spel 2011 enligt mig?

Utan tvekan – och konkurrens – så står det mäktiga Xenoblade Chronicles som segrare i denna kategori.

Jag älskar rollspel och sedan jag fick höra att det här spelet skulle dyka upp i Europa så var hypen enorm.

Jag visste att jag skulle ha det här spelet.

 

Det är inte bara spelets otroliga storlek och utmaning som fångat mitt intresse.

Det är ett konstverk!

Både ljud och grafik binder samman allt som en dröm.

Kolla in omgivningen på bilden till exempel. Gräset! Jag går runt på de vackra slätterna och njuter av naturen och himlen.

Det här är Wiis vackraste spel någonsin.

Dessutom är musiken i världsklass.

 

Jag vet att det här spelet har ett ofattbart många speltimmar att spelas – tyvärr har jag inte spelat så värst många.

Men det är tillräckligt. För jag vet.

Xenoblade Chronicles har fångat mitt hjärta.

Det är ett underbart RPG, helt i rätt riktning.

Tack Monolith Soft! Ni har gjort ett episkt verk.

Tack dessutom för att ni tog spelet hit!

Att vi fick det före Amerika känns som en liten seger….

 

Xenoblade är årets bästa spel 2011.

Finns bara till Wii.

 

Årets bästa spel 2011:

5. Rune Factory: Tides Of Destiny.

4. Dead Island.

3. Mortal Kombat.

2. Legend Of Zelda: Skyward Sword.

1. Xenoblade Chronicles.

 

(bonus: läs absolut Annas och Fredriks recensioner av spelet – de är otroligt magiska.)

17 thoughts on “GOTY’11: Årets bästa spel!

  1. Pingback: Spelkriget » Årets bästa spel

  2. Pingback: Årets bästa spel | Spelvärldspareringar

  3. Pingback: Årets Spel 2011 – Årets bästa spel « Spelkänsla

  4. Har inte spelat det själv men Xenoblade Chronicles ger ifrån sig en känsla av nostalgi till den tiden då RPGs låg på topp. Blev väldigt sugen på att spela det efter din text.

  5. Pingback: Game of the Year 2011 « Slash Double Jump

  6. Tack för länkkärlek och de snälla orden. Bionis är definitivt en magisk plats, väl värd att spendera tid i och utforska ordentligt. Känn inte att du behöver stressa igenom spelet. ( Jag ska precis ge mig på Dead Island. Mycket nyfiken på det…)

  7. Pingback: Goty 2011: Årets bästa spel « Peter Ahonen

Kommentera

