Teckning: Berka Berglund!


Jag fick en efterfrågan att jag skulle göra en bild på min kompis.

Jag kallar honom ”Berka” för att skydda hans riktiga namn.

 

Visst, tänkte jag. Jag känner honom sedan småskolan och fick sitta och klura ut hur bilden skulle bli.

Lite jävelskap men med hjärta förstås.

 

Jag vet att han är förtjust i Spetsnaz och sånt så det fick bli utpunkten.

Slutresultatet blev en ”Grindhouse”-baserad filmaffisch med min polares ansikte – han gör faktiskt den där minen på ett kort.

Sedan fick han en militärskropp och en AK-47:a.

 

Slutklämmen blev omdömen från bland annat Oprah Winfrey som tyckte att filmen var romantisk och djup.

 

Med denna teckning klar så önskar jag er alla läsare en riktig god jul!

 

fotnot: Berka heter egentligen något annat i förnamn men han heter Berglund i efternamn.

Kommentera

