Sätrapôjks mest efterlängtade spel 2012.


Igår skrev jag om Tomb Raider.
Länge trodde jag att det skulle bli det spel jag längtade efter allra mest nästa år.
Men det kom en blixt från klar himmel.
Tänka sig ett rollspel med vacker animégrafik i stil med Studio Ghiblis magiska filmer!
Då får man till Ni No Kuni!

image

Ni No Kuni är så vackert.

Jag älskar den här animerade stilen och dess värme.

Det som gör det här ännu mer intressant är att det är ju just Studio Ghibli som ligger bakom det här spelet.

Jag älskar filmerna. Det Levande Slottet är min 7:e favoritfilm genom tiderna.

 

Förhoppningarna är rätt höga. Nej, de är så riktigt skyhöga att man behöver använda teleskop för att se toppen.

Jag lägger till spelets vackra trailer och börjar längta. Det kommer dessutom till Europa! Halleluja!

Ni No Kuni är Sätrapôjks mest efterlängtade spel 2012.

 

Mest efterlängtade spel 2012:

1. Ni No Kuni.

2. Tomb Raider.

3. The Last Story.

One thought on “Sätrapôjks mest efterlängtade spel 2012.

  1. Det verkar som att det där spelet får en hel del kärlek, och jag har aldrig hört talas om det. WTF? Men så går det när studior som jag inte har särskilt stor koll på gör spel till konsoler jag inte har, antar jag. 😛

    Om jag skaffar en PS3:a någon gång ska jag definitivt kolla in spelet, men tills dess kommer jag bara sörja att det inte kommer till 360. 🙂

Kommentera

