Årets filmer 2011 och filmer att se fram emot 2012.


Jag har bloggat om spel och musik som influerat och gett mig nöje 2011.

Men filmer har jag inte hunnit skriva om ännu.

Men nu ska det bli ändring på det.

Filmer som kommit i år som jag inte har sett än men vill se:

  • Lånaren Arrietty
  • Captain America – The First Avenger
  • Tintin Och Enhörningens Hemlighet
  • The Girl With The Dragon Tattoo
  • Sherlock Holmes: A Game Of Shadows

Lånaren Arrietty – konstverk från Studio Ghibli.

Jag har tyvärr inte sett någon Harry Potter-film så jag hade inte direkt någon hype för Harry Potter och Dödsrelikerna Del 2.

Att njuta av Blu-Rayfilmer på HDMI.

I år var vi tvungna att skaffa en ny TV eftersom den gamla började att få en irriterande svart rand mitt i bilden. Men å andra sidan så var den rätt gammal.

Med en HDMI-kabel påkopplad till digitalboxen och PS3:an så njöt jag och familjen av TV på ett annat sätt.

Filmer som Lejonkungen, The Expandebles och Black Swan såg otroligt vackra ut.

Blu-Ray är fantastiskt! Om man har rätt kabel…

Årets besvikelse.

Att slå ihop Johnny Depp och Angelina Jolie lät riktigt intressant. Bra skådespelare måste jag säga.

Men det kändes väldigt krystat i The Tourist. Väldigt rörig historia och dåligt fokus. Inte ens Depps och Jolies skådespeleri räddar The Tourist, som inte är bara är årets besvikelse.

Jag vill även kalla det för årets sämsta film.

Bubblare: Bilar 2.

De magnifika skådespelarna Johnny Depp och Angelina Jolie i en rörig soppa. 

Årets bästa filmer 2011.

En del uppföljare har det kommit i år, vissa är bra – Pirates Of The Caribbean 4 och Breaking Dawn Part 1 var inte helt fy skam.

Penélope Cruz gör en jättebra kvinnlig pirat, mycket mer färgstark än Kiera Knightley och Taylor Lautner gör sin bästa tolkning av Jacob hittills i Twilight-seriens fjärde film.

Men är de två filmerna årets bästa filmer?

De är bra, men det finns två filmer jag vill lyfta upp.

  • Rango. Den ljuvliga hyllningen av westernfilmer och en renodlad filmkonst tillsammans med härlig slapstick gör denna animerade film till den bästa animerade i år. Johnny Depp passar pefekt som den väldigt unika och flummiga kameleonten. Ren filmmagi, njut och se den snarast!
  • Black Swan. Natalie Portman gör sitt livs roll. En mörk och riktigt smärtsam film men det går inte att slita ögonen från detta vackra skådespeleri. Det gör ont att se den, men man blir berörd. En mörk, tät drama med thrillerinslag som gav Portman en välförtjänt Oscar. Se den, om inte för din egen skull, gör det för Natalie Portman. Det är hon värd.

Jag utser Black Swan till årets bästa film 2011.

Årets bästa film 2011: Black Swan, enligt Jerry.

Ett nytt filmår 2012 är på gång!

2012. Ett nytt filmår med massor av storfilmer på en gång. Särskilt i sommar.

Dessa filmer ser jag fram emot mest av att få se 2012:

  • The Avengers. Iron Man, Thor, Hulken, Captain America slår sina påsar ihop.
  • The Artist. Stumfilmen kommer tillbaka med heder och ära.
  • Ice Age 4. Trean var en överraskning! Kan fyran leverera eller blir det pladask som tvåan?
  • Breaking Dawn Part 2. Slutet på vampyrsagan.
  • The Dark Knight Rises. Sista Batmanfilmen, nu med Catwoman och Bane!
  • Abraham Lincoln – Vampire Hunter. USA:s legendariska president som vampyrjägare? Så otroligt korkat att det måste ses.
  • Prometheus. Ridley Scott återvänder till skräckfilm/scifi-genren som kan bli den läskigaste och bästa sedan Alien. Noomi Rapace har dessutom huvudrollen!
  • The Hobbit – An Unexpected Journey. Tio har det gått sedan Sagan Om Ringen har haft premiär. 11 år senare så kommer den första filmen av två som handlar om Bilbo Baggers stortid innan Ringen. Peter Jacksom bjuder på en nostalgitripp med bland annat Gandalf Grå!
Kommentera

