Teckning: Heath Ledgers tolkning av Jokern.


Första teckningen 2012 är nu klar. Jag började faktiskt med denna innan jul men har inte gjort något mer tills nu.

Idag blev jag klar med den.

Det blev en liten fanart av filmen The Dark Knight, där Heath Ledger gjorde en magnifik version av Batmans nemesis; Jokern.

Affischen där han står med ryggen vänt mot en är riktigt snygg.

Jag gjorde en variant av den affischen, tillsammans med ett porträtt på Jokern.

Porträttet, ryggmotivet och den blöta vägen blev jag nöjd med, fast byggnaderna kunde jag ha lagt ned mer tid på.

(Fast grafitpennor är rätt svåra att jobba med måste jag säga, men de ger ett annat djup.)

Trots de dåliga byggnaderna, så hoppas jag att ni gillar bilden.

 

Jag fortsätter i Batmans tecken och ska göra ett annat skurkmotiv nästa gång. Jag ska göra en fanart av en snygg artwork – The Riddler!

Bilden kommer att komam ifrån det lysande Arkham City.

3 thoughts on “Teckning: Heath Ledgers tolkning av Jokern.

  1. Verkligen supersnyggt Jerry. Gillar verkligen att du börjat göra så mycket helbildsteckningar. I och med det så visar du att du är bra på så många plan, och inte enbart på att rita figurer och personer. Gillade skarpt!

  2. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

