Årets blogg, skribent, podcast. Sätrapôjk röstar!


Level 7 har denna vecka utsett nomineringarna för årets spelblogg, årets spelskribent och årets podcast.

Det är tunga namn som utsetts och de här är mina favoriter i dessa kategorier:

Årets spelblogg:
Emmyz.net, Elin Ekbergs blogg i Loading, Svampriket, Xboxflickan och Nikke, I explewd, Gaminggrannar, Spelkriget, Oscar Skogs blogg i Loading, Vicachu och Spelkriget.
Vilka tungviktare! Alla har sin goda och härliga skrivstil. Humor, värme, hjärta och passion. Men vem ska få min röst? Det här är motiveringen:
” Med en mognad och en varm trygghet men med expertis har denna blogg varit en inspirationskälla för mig. Alla älskar denna blogg och det gör jag med. Jag blir lugn och tar lärdom av bloggen.”

Min röst går till Emmyz.net. Emmy vinner för hennes mognad och värme sprider kärlek. Det märks att hon lagt mycket arbete bakom.

Årets skribent:
Pär Villner, Oscar Skog, Fredrik Malmer, Emmy Zettergren Nordström, Elin Ekberg, Tove Bengtsson, Victor Leijonhuvud.
En spelsida, eller kanske två, har grymma skribenter. Utan dom fungerar det inte. Level 7 är grymma som låter mig få tvingas välja. Men till slut har jag gjort det. Det här är motiveringen:

”Pennan är mäktigare än svärdet, men det är inte utan hjärta och hjärna bakom. Jag visste att denna person var fantastisk innan, men 2011 blomstrade denna själ till något extra. Trots att kommit så högt upp – har hon ändå bara börjat. All min respekt till henne.”

Min röst går till Elin Ekberg. Redan innan hon började på Level så skrev Elin så fantastiska saker. Att hon redan innan hon blev 20 kunde bli så stor! Hon kommer att bli ännu större 2012. Det vet jag av hela mitt hjärta.

 

Årets podcast, är den lättaste kategorin. Jag lyssnar inte på podcasts. Jag läser hellre. Men jag är partisk och ger mina kollegor från Megazine min röst till deras Megapod.

Jag gillar många nomineringar men håller inte med alla valen. En skribent som många hyllar ser jag inte upp till. Denna är grymt överskattad och jag ser inte dennes storhet. Duktig på att skriva och har gjort någon enstaka bra artikel men är inte mer än så. Tyvärr. För respekts skull nämner jag inte personens namn.
Sen borde Level 7 motiverat sina val, varför just dessa blev nominerade. Kanske nästa år?

Nästa år vill jag se Årets blogginlägg, för det missades rejält i år. Ludde Lundblads modiga ”utvik” för jämställdhet hade lätt fått min röst. Så modigt och så rätt.

Så där har jag sagt mitt. Jag ser fram emot vilka som vinner!

One thought on “Årets blogg, skribent, podcast. Sätrapôjk röstar!

  1. Det roliga är att jag inte alls har samma blogg/skribent/podd, men ändå kan hålla med om nästan allt du säger. Det är ett ruggigt bra startfält inom samtliga kategorier. Både Elin och Emmy hör till mina absoluta favoriter, både som enskilda skribenter och deras respektive bloggar. Det är inte de jag kommer att rösta på inom de kategorierna (även om det är möjligt att Elin får min röst som Årets blogg. Jag har inte bestämt mig där).

    MegaPod har jag inte lyssnat på särskilt mycket. Jag följde Spelfokus ganska slaviskt, och blev besviken över att den lades ned. Utöver den (och ett och annat Radiogamer-avsnitt) är jag dock inte en särskilt stor poddlyssnare. Vi får se om jag ens lägger en röst i den kategorin. Jag är lite anti att rösta på det enda man känner till (vilket som sagt skulle vara RG i år, för mig).

Kommentera

