Teckning: Boris Karloffs tolkning av Frankensteins monster.


 Oj då.

Just när jag blivit klar med en teckning, så blev jag klar med en till.

Boris Karloff som Frankensteins monster är en stilikon, en av de mest färgstarka skräckfilmfigurerna genom tiderna.

Jag tyckte om att få i alla skuggor och nyanser av grått i den här bilden. Det svåra var att få till ögonen och munnen.

Till slut la jag till grön färg bakom monstret för att ge en schysst känsla.

Jag är helnöjd med den här bilden.

 

Nästa gång är det då dags för min idol Hank Williams.

3 thoughts on “Teckning: Boris Karloffs tolkning av Frankensteins monster.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

