Teckning: Hank Williams.


Mera porträtt!

Den här gången blev det ett svartvitt porträtt på den legendariska countryikonen Hank Williams. Hank var riktigt fotogenetisk, precis som han var lika duktig på att skriva sånger och sjunga dom.

Det som var utmaningen – var att få till Hanks speciella ansiktsdrag. Huvudformen tycker jag att jag fått till. Munnen och näsan var de svåraste sakerna att få till, men jag är nöjd faktiskt.

Jag har alltid velat göra ett porträtt på min absolut största musikaliska idol – och här är han.

Det har varit en heder och en ära att göra detta porträtt. Jag hoppas ni är lika nöjda med den som jag är.

 

Jag är inte färdig med porträtten riktigt än, nästa gång är det dags för Bob Dylan.

One thought on “Teckning: Hank Williams.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

