Teckning: Första bossen från Super Probotector.


När jag blev klar med tre musikers porträtt, så tänkte jag köra med en trio av spelmotiv.

Denna gång blev det dags för första bosstriden från klassikern Super Probotector till SNES.

Likt Journey of Silius-teckningen, blev detta ett pilljobb. Monstret var utmanande med sin form och all skelettben. Elden var också svår. I spelet skjuter bossen eldkulor, men jag ville att den skulle spruta eld som en drake. Det blev vassare så.

Men den största utmaningen och det mest slitsamma – är muren i bakgrunden. Alla linjer, färgläggning och mörkläggning tog sån tid.

Det blev en kul tolkning av en cool boss från ett bra spel. Jag hoppas ni gillar den.

Nästa gång i min spelteckningstriologi ska det gå i Mass Effects tecken. Nu när del 3 kommit ut, så vore ett porträtt på Liara passande. Missa inte det.

One thought on “Teckning: Första bossen från Super Probotector.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

