Teckning: SNES Rainbow Road.


 

Sätt på denna låt för stämningens skull innan du läser detta!

Jag älskar Nintendo och deras spel. Det har jag gjort i drygt 20 års tid.

Jag har gjort många hyllningsbilder av Nintendos spel, och nu är det då dags för en Mario Kart-bild till.

Det här är från Super Mario Kart till SNES, från den svåraste banan i spelet – Rainbow Road.

Jag älskar den här banan samtidigt som att jag på ett sätt avskyr den. Många hårstrån har slitits från mitt huvud när jag spelat på denna bana. Oavsett så är detta en klassisk körsträcka med vackra färger, underbar musik och nostalgi. Det här är en hyllning till ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna! Den här bilden var kul att göra och jag fick leka med färgerna en hel del här.

Jag hoppas ni gillar bilden!

One thought on “Teckning: SNES Rainbow Road.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

