Twitterhyllningen! Sätrapôjk slutar med Twitter.


Jag har beslutat mig för att sluta med Twitter på grund av tidsbrist.

Jag har två barn, ett jobb som går i skift, jag bloggar här och på Megazine. Jag tecknar. Jag spelar. Jag använder mig av sociala medier som Facebook och Twitter. Naturligtvis tar det här mycket tid för mig. Därför måste jag offra något för att köpa tid, och det får bli Twitter.

Beslutet är tufft och svårt, visst, jag kan ju låta det frysas in för att återvända. Men det förändrar inte mitt schema i vardagen. Därför måste jag ju göra något.

Twitter har gjort mycket för mig det senaste året – har träffat massor av spännande personer som har samma intressen som jag har. Dessutom har mitt tecknande blivit bättre tack vare den feedback jag får.

Jag vill avsluta med flaggan i topp, det förtjänar folket på Twitter. Så därför gjorde jag en ny hyllningsbild.

Förra gången jag gjorde en hyllningsbild – ”Gamers och Rosor” – var det till enskilda personer. Men den här gången är det många, många fler. Så jag funderade på en helt ny strategi. Jag skulle göra något jag aldrig tidigare gjort förut.

Att göra en uppföljare på en teckning? Nej för fan.

Vad sägs om två? I en!

Det här är hyllningsbilden: ”Gamers och Rosor II: LIMBOSIZED”.

Precis som ”Gamers och Rosor”, gjorde jag en sorts klätterväxt med rosor överallt. Roten är denna gång en Playstation Dual Shock-handkontroll, för förra gången var det en klassisk NES-kontroll. Men det är något annat som är annorlunda. Jo, den här bilden är också en uppföljare på den av er uppskattade ”LIMBOSIZED”, där jag gjorde en bild med 11 olika spel men med LIMBO’s härliga grafiska stil. Så – varför inte göra en kombination av dessa båda bilder? Eftersom det är en uppföljare till ”LIMBOSIZED” också, kan jag alltså inte använda de figurer jag hade med då i den här bilden.

Allt går i denna gång i svarta siluetter, från Dual Shocken, all klätterväxter och spelfigurer. Men jag ville ge rosorna och vissa detaljer lite färg. Jag tänkte ge bakgrunden en grå färg men jag ändrade mig och behöll den vit. I första rosbilden representerade varje ros en person – men nu är det alltså ett spel som representerar varje ros.Twitter har otroligt många underbara personligheter, så jag ville hylla allihopa på det här sättet för vi delar samma intresse.

Vår passion och kärlek för spel.

Jag kommer att tänka på Robert Arvetegs, Emmy Zettergren Nordströms med fleras kommentarer i första rosbilden – vart jag var i bilden. Det var riktigt underbara tankar.

I den här bilden så är alla med utom jag eftersom det är folket jag hyllar. Inte mig.

Nu studerar vi bilden lite närmare!

Ett stycke spelhistoria. PONG! Självklart ska det vara med.

De bästa rollspelen är med i bilden. En moogle och en chocobo från Final Fantasy och skeppet Normandy från Mass Effect.

Donkey Kong längst ned. Tetrisblock faller, Sackboy från Little Big Planet ler så elegant. Juliet från det kommande Lollipop Chainsaw står med sitt vapen i ena handen och ett huvud i den andra. Längst upp så är det en kamel med maskingevär från Metal Slug 2. Sedan har vi ju en portal från Portal 2. Hmm…

Legenden Pit från Kid Icarus gör ett hjältehopp bland molnen. Den arge liemannen ropar på sina medhjälpare som är en ren plåga.

Övriga spel som är i bild är Bubble Bobble och Castlevania. Ni kan se närmare på teckningen och göra den större.

Även om jag säger upp bekantskapen med själva sidan Twitter så fortsätter jag min resa i den här bloggen, Megazine och på Facebook.

Jag hoppas att ni tycker om den här bilden, för den här bilden har jag slitit hårt med. Men det är värt varje linje och färgläggning. Det är ni som är den stora inspirationskällan till den här teckningen. Jag vill tacka er alla på Twitter för en härlig tid. Många har blivit mina vänner och många kommer jag att respektera framöver också.

Jag avslutar detta med en hedersam applåd till er. Ni är bäst. Helt enkelt.

Forsätt med att vara det ni är – grymma gamers. Kvittra på i fågelstugan Twitter – fast utan mig.

Skriv gärna i kommentarerna nedan! Eftersom Twitterkontot avslutas den 26:e mars kan jag inte läsa kommentarerna där.

17 thoughts on “Twitterhyllningen! Sätrapôjk slutar med Twitter.

  1. Jätteschysst bild Jerry! 😀 Gillar detaljrikedomen och alla små roliga nostalgitrippar vad gäller spelen. 🙂 Synd att du väljer bort Twitter, det är roligare än Facebook om jag får säga det själv, men jag hoppas du känner att du får mer tid framöver. 🙂 Kram på dig.

    • Att jag behåller Facebook är för att jag har massor av gamla skolkamrater jag inte set på flera år, och en rätt stor vänskara. Annars hade jag valt bort FB istället eftersom Twitter är en jättefin sida.
      Jag är mycket glad att du gillar den här bilden, för den här är för bara er. Först tänkte jag bara göra en ny klätterväxt men så kom jag på att korsa den här bilden med LIMBOSIZED’s estetik. Så blev slutresultatet. Det svåra var att komma på speltitlar för jag ville inte använda samma som jag gjorde i LIMBOSIZED.

      Alla ni förtjänar den här hyllningen som jag slitit hårt med. Ni är fina människor allihopa.
      Kram tillbaka!

    • Jag är glad att du förstår varför, men jag håller med dig också. Det känns riktigt tråkigt att lämna sidan men som sagt, jag är tvungen.
      tack för att du gillar bilden! 😀

    • Härligt att du gillar bilden så mycket, och ännu bättre, att du följer mig på bloggen här och på Megazine! Tack! =D

    • Tack Pierre! Det känns förjävligt att lämna Twitter, men jag är tyvärr tvungen!
      Tack för att du gillar bilden så mycket! 😀

  2. Jättefint gjort av dig! Trist att du försvinner från twitter, men har man inte tid så har man inte. Lycka till på bloggen och Megazine!

    Kram!

    • Vad roligt att du skrev en kommentar här, jag blev riktigt glad!
      Jo, det är verkligen tråkigt att jag lämnar sidan men jag måste.
      Men det värmer om hjärtat att du gillar bilden!
      Tack för dina peppande ord!
      Kram tillbaka!

  3. Jättefin bild, verkligen! Det är jättetråkigt att du slutar med Twitter förstås, men jag vet att det tar mycket tid. Hoppas nu att du får mer tid till barn och annat viktigt. Vi själviska själar på Twitter kommer ju hoppas på att du kommer tillbaka någon gång, och sidan lär ju inte försvinna 🙂 Kram!

    • Så sött av dig! ❤ Det var en jättefin kommentar. 😀
      Jag är dessutom riktigt glad att du tycker om bilden!
      Kram tillbaka!

  4. Hoppas du inte ångrar dig nu ;p.
    Bra bild. Gillar att du tog med en av mina favoriter Limbozised. 😀 Tack för den lilla extra hyllningen i form av mitt namn i texten. Blev lite chockad och rörd. 🙂

  5. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

